اسرائیل از تحویل اجساد ۲۵۰ مبارز فلسطینی به خانواده‌هایشان خودداری می‌کند

یک شنبه 20 اسفند 1396 - 11:2:22
اسرائیل از تحویل اجساد ۲۵۰ مبارز فلسطینی به خانواده‌هایشان خودداری می‌کند

تهران - الکوثر: هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اسرائیل برخلاف قوانین بین المللی از تحویل اجساد ۲۵۰ مبارز فلسطینی به خانواده‌هایشان اجتناب می‌کند. برخی از اجساد ۴۰ سال است در سردخانه‌های این رژیم نگهداری می‌شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،عبدالناصر فراونه، رئیس واحد مطالعات و مستندات حماس و عضو کمیته اسرا و آزادگان فلسطینی در نوار غزه تاکید کرد که عدم تحویل اجساد فلسطینیان یکی از بزرگترین و شنیع‌ترین جنایات انسانی، دینی، قانونی و اخلاقی است که تل آویو در حق فلسطین مرتکب می‌شود.

وی در ادامه افزود: اسرائیل تنها دولتی است که مرتکب این جنایت به شکلی روشمند و علنی می شود. این قوانینی است که مسئولان رژیم صهیونیستی آن را تصویب کرده‌اند و اجازه نگهه داشتن اجساد فلسطینیان را می‌دهد.

فراونه همچنین تصریح کرد که عدم تحویل اجساد فلسطینیان یک اقدام منفی علیه هنجارها، منشورها و قوانین بین‌المللی به ویژه معاهد اول، سوم و چهارم ژنو است.

اظهارات این مسئول فلسطینی در چهلمین سالگرد عملیات ساحلی "فدائیه" و شهادت "دلال مغربی" فرمانده این عملیات توسط مقامات اسرائیلی در یازدهم مارس ۱۹۷۸ میلادی ایراد شد؛ تل آویو هم چنان از تحویل دادن جسد این مبارز فلسطینی به خانواده‌اش خودداری می‌کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 20 اسفند 1396 - 11:2:18

دسته بندی :