پوتین خواستار شد: تحقیق درباره جنایات آمریکا در موصل و رقه

شنبه 19 اسفند 1396 - 21:45:37
پوتین خواستار شد: تحقیق درباره جنایات آمریکا در موصل و رقه

دمشق- الکوثر: رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با جعلی دانستن خبرها درباره به كارگیری سلاح شیمیایی در سوریه توسط دولت این کشور، تحقیق درباره جنایات آمریکا در موصل و رقه را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولادیمیر پوتین در گفت وگو با شبكه تلویزیونی ان بی سی آمریكا كه روز شنبه به طور كامل از چند رسانه و در سایت اینترنتی كاخ كرملین منتشر شد در پاسخ به این سئوال كه آیا اخبار مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را جعلی می دانید؟ گفت: قطعا این طور است. وی افزود: نیروهای تندرو و تروریست‌ها چنین جنایت‌هایی مرتكب می‌شوند تا حكومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را متهم كنند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان كرد: از نقشه های تروریستها اطلاع داریم كه می‌خواهند طوری وانمود كنند كه حملات شیمیایی را ارتش سوریه انجام می‌دهد... تروریست‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند تا نیروها را برای مبارزه با دولت سوریه منسجم و متمركز كنند.

پوتین تاكید كرد كه دولت سوریه تمام موجودی زرادخانه سلاح شیمیایی خود را چند سال پیش به طور كامل نابود كرده است.

پوتین با رد این ادعای خبرنگار آمریكایی كه دولت سوریه مسئول به كارگیری سلاح شیمیایی در این كشور است گفت: این گونه جنایات ناشی از اقدامات ستیزه جویان است... تاكنون درباره این حوادت تحقیق جدی صورت نگرفته است و ما خواهان تحقیقات كامل در این زمینه هستیم.

پوتین در این مصاحبه همچنین گفت آمریكا باید به اقداماتی که خودش در عراق و سوریه انجام داده است هم توجه كند... در شهر موصل عراق و رقه سوریه تقریبا خانه‌ها و تاسیسات شهری بطور كامل نابود شده است و هنوز در زیر آوارهای این شهرها اجساد مردگان قرار دارد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: درباره آنچه در این شهرها اتفاق افتاده است نیز باید تحقیق شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 21:45:28