ولایتی : آمریکا در اهداف خود در منطقه با شکست قطعی روبرو خواهد شد

شنبه 19 اسفند 1396 - 11:31:12
ولایتی : آمریکا در اهداف خود در منطقه با شکست قطعی روبرو خواهد شد

تهران- الکوثر: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که آمریکا باید بداند، که موفق به نفوذ در کشورهای اسلامی نخواهد شد، تاکید کرد: آمریکا در اهداف خود در منطقه با شکست قطعی روبرو خواهد شد،

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی‌اکبر ولایتی در مراسم گرامیداشت روز شهید عراق در حسینیه «امیرالمؤمنین (ع)» در محله «دولت‌آباد» شهرستان ری  افزود: همین زیاده‌خواهی‌ های آمریکا سبب کشتار مردم یمن شده است.

وی با بیان این که عربستان باید از ادامه حملات خود به یمن دست بکشد، گفت: پیروزی مردم یمن در این جنگ صد در صد است.

ولایتی درادامه با بیان این که آیت‌الله سید محمدباقر حکیم حق بزرگی بر گردن مردم عراق، ایران و جهان تشیع دارد، گفت: کشور عراق از ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و اعتقادی فراوانی دارد و از این حیث مهم ترین کشور جهان عرب است و بغداد همواره مرکز تاریخ سیاسی اسلام بوده است.

وی جنگ 8 ساله تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و افزود:  یک جنگ هشت ساله بر هر دو ملت تحمیل شد، ملت ایران و عراق بدون میل باطنی در برابر یکدیگر قرار گرفتند و عامل این جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به درخواست کشور عراق از ایران برای حضور مستشاران ایرانی در این کشور اشاره کرد و گفت: در تاریخ نیز ایران و عراق مبارزات مشترکی داشتند و به‌عنوان دو ملت هم‌مرز و برادر حشر و نشر داشتند و باید در نظر داشت که رابطه این دو کشور رابطه‌ای استراتژیک است.

ولایتی همچنین شکل گیری «حشدالشعبی» توسط نیروهای مردمی را به دلیل فتوای مرجعیت عراق دانست و اضافه کرد: شکل گیری حشد الشعبی بزرگ‌ترین اقدام عراق بود.

وی ادامه داد: آمریکا هم اکنون در پی نفوذ موذیانه در عراق و از هم پاشیدن کشورهای اسلامی مخصوصاً در سوریه، یمن، عراق است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 11:30:36