العبادی: زمینه‌های گسترده‌ای برای توافق بین ایران و عراق وجود دارد

پنج شنبه 17 اسفند 1396 - 2:6:29
العبادی: زمینه‌های گسترده‌ای برای توافق بین ایران و عراق وجود دارد

بغداد- الکوثر: نخست وزیر عراق در دیدار با معاون اول رییس جمهور ایران گفت زمینه های توافق بین جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار گسترده و وسیع است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای به نقل از حیدر العبادی با اشاره به گسترده بودن زمینه های توافق بین ایران و عراق افزود، مشكلات موجود در مسیر این توافقات بسیار ناچیز است و گفت وگوهای روز چهارشنبه بین دوطرف موفقیت آمیز بوده است.

حیدر العبادی خاطر نشان ساخت روابط بین دو ملت و دو كشور ایران و عراق تاریخی و مستحكم است و تلاش می شود كه این مناسبات در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تجاری و بخش های دیگر پایدار باشد.

العبادی تاكید كرد دو كشور در تلاش هستند كه تمامی موانع در مسیر گسترش مناسبات دو جانبه را از میان بردارند.

اسحاق جهانگیری نیز در این دیدار، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را به دولت و ملت عراق تبریك گفت. جهانگیری افزود عراق كشوری مهم و بزرگ است و روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق مستحكم است. به گفته وی مشتركات متعددی بین دو ملت و كشور وجود دارند و در حال حاضر مناسبات دو جانبه در بهترین شرایط و سطوح است.

معاون اول رییس جمهور ایران تاكید كرد كه ایران در مرحله سازندگی و عمران در كنار عراق قرار خواهد داشت.

اسحاق جهانگیری ظهر روز چهارشنبه در راس هیئتی بلندپایه و به دعوت رسمی نخست وزیر عراق، سفری سه روزه را به عراق آغاز كرده است. وی قرار است روز پنجشنبه با فواد معصوم رئیس جمهور و سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و سپس برای زیارت عتبات عالیات عازم نجف و كربلا شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 17 اسفند 1396 - 2:5:58