دستگاه اطلاعاتي حزب‌الله بسيار قوي تر از سرويس‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي

چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 14:2:18
دستگاه اطلاعاتي حزب‌الله بسيار قوي تر از سرويس‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی راي اليوم به بررسي افزايش توطئه ها و نقشه هاي شوم رژيم صهيونيستي براي ترور سيد حسن نصرالله دبيرکل جنبش حزب الله لبنان و ناکامي آنان در طول 26 سال گذشته براي محقق شدن اين توطئه پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پايگاه اينترنتي روزنامه راي اليوم لندن در مقاله اي به قلم عبدالباري عطوان نوشت: از زماني که سرويس جاسوسي و دستگاه اطلاعاتي اسرائيل موفق شد عباس الموسوي دبيرکل پيشين جنبش حزب الله لبنان را ترور کند و بالگردهاي اين رژيم در 16 ژانويه 1992 کاروان حامل الموسوي را با موشک و راکت هدف قرار دادند تاکنون دست از تلاش براي ترور سيد حسن نصرالله دبير کل جنبش حزب الله لبنان به عنوان جانشين الموسوي برنداشتند.

سيد حسن نصرالله تاکنون دو بار اسرائيلي ها را شکست داده است: در مرحله نخست سال 2000 بود که اسرائيلي ها را مجبور به خروج از جنوب لبنان کرد، زماني که تلفات انساني ارتش اسرائيل به خاطر عمليات هاي منحصر به فرد مقاومت لبنان بسيار افزايش يافت. و بار دوم ژوئيه سال 2006 بود. ارتش اسرائيل معتقد بود که مي تواند در اين جنگ ( 33 روزه ) به طور کلي جنبش حزب الله را از بين ببرد، ولي نتيجه کاملا بر عکس و ارتش اسرائيل (مدعي شکست ناپذيري) متحمل شکست بي سابقه اي شد.

تقريبا هفته اي نمي گذرد که رسانه ها و شبکه هاي تلويزيوني اسرائيل از اتاق هاي سياهي که براي ترور سيد حسن نصرالله برنامه ريزي مي کند خبري منتشر نکنند و تازه ترين مورد آن به پايگاه اينترنتي صهيونيستي واللا مربوط مي شود. اين پايگاه خبري روز سه شنبه از تشکيل يگان مشترک از دستگاه هاي امنيتي اسرائيل از جمله موساد و شين بت براي جمع آوري اطلاعات درباره دبيرکل جنبش حزب الله لبنان و رصد تحرکاتش با هدف ترور وي خبر داد.

دستگاه هاي امنيتي اسرائيل و اتاق هاي فکر و سياه سرويس هاي مختلف جاسوسي آن در طول 26 سال گذشته موفق نشدند اندک نفوذي در لايه هاي امنيتي و محافظتي دبيرکل جنبش حزب الله لبنان و نزديک شدن به وي ( با هدف ترور ) داشته باشند و البته اين موفقيت در مرحله نخست به فضل الهي و سپس برتري دستگاه اطلاعاتي اين جنبش بر سرويس هاي جاسوسي اسرائيل محقق شده است.

نکته قابل تامل اين که دستگاه هاي جاسوسي و اطلاعاتي اسرائيلي ادعا مي کنند يکي از توسعه يافته ترين و پيشرفته ترين سرويس هاي جاسوسي در جهان در اين زمينه هستند. جنگنده هاي اسرائيلي در جنگ سال 2006 هر خانه اي در ضاحيه جنوبي لبنان را که احتمال مي دادند سيد حسن نصرالله در آن حضور داشته باشد هدف قرار دادند و از موشک ها و بمب هاي با قدرت تخريبي بسيار بالا استفاده کردند ولي به هيچ موفقيتي دست نيافتند و علت ساده است زيرا دبيرکل جنبش حزب الله لبنان فردي است که همه جا و در هر مکاني در روي زمين و زير زمين وجود دارد. به طور تقريبا طبيعي تردد مي کند، در مکان هاي معمولي و در ميان انسان هاي ساده زندگي مي کند و حقوق وي نيز بيشتر از 1200 دلار نيست، بنابراين طبيعي است که در خيابان هاي معروف به شارع الحمراء که مخصوص طبقه هاي اجتماعي ثروتمند است يا در فروشگاه هاي مدرن خريد نمي کند.

غسان بن جدو همکارم و رئيس شبکه تلويزيوني الميادين در خاطراتش درباره جنگ 2006 لبنان مي گويد: در اوج جنگ چندين بار با سيد حسن نصرالله ديدار کردم و يکي از ديدارها روي بام يکي از ساختمان ها و ديگري در بالکن خانه اي در ضاحيه جنوبي برگزار شد. هيچ نشانه اي از بيم و ترس در چهره سيد حسن ديده نمي شد و يکي از رهبران مقاومت فلسطين به من گفت چندين بار در خانه ها و مکان هاي کاملا عادي و در کمترين تدابير امنيتي با دبيرکل جنبش حزب الله ديدار کرده است.

روز دوشنبه فعالان شبکه هاي اجتماعي تصوير نادري از ديدار سيد حسن نصرالله و سرلشکر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران در مکان نامعلومي، دست به دست کردند. اين ديدار در حالي بود که سيد حسن نصرالله عمامه سياه بر سر نداشت و به نظر مي رسد زمان آن با توجه به ريش سفيد و ساختار بدني دبيرکل جنبش حزب الله و سردار سليماني جديد است.

همچنين تصاوير ديگري از سيد حسن نصرالله منتشر شد در حالي که فوتبال (بازي مورد علاقه اش) بازي مي کرد. البته اين تصوير قديمي و مربوط به دوران جواني سيد حسن نصرالله است.اين که اين شخصيت (سيد حسن نصرالله) بايد تحت تدابير شديد امنيتي محافظت شود از موارد احتياطي و لازم است و اين چنين نيز انتظار مي رود. طرف هاي زيادي در صدد هدف قرار دادن دبيرکل جنبش حزب الله لبنان هستند.

برخي طرف هاي عربي براي ترور سيد حسن نصرالله پيشتازتر و داغ تر از سرويس هاي جاسوسي و امنيتي اسرائيل هستند. ولي به نظر مي رسد اين توطئه ها و نقشه هاي شوم، هنوز باعث نشده است وي با هيئت ها، گروه ها و شخصيت هاي عربي که به لبنان سفر مي کنند ديدار نکند و تازه ترين مورد آن ديدار با نمايندگاني از جنبش هاي مقاومت فلسطين بدون استثناء است.و حتي نماينده جنبش فتح که روابط محدودي با حزب الله لبنان دارد در اين ديدار حضور داشت.

اين که اسرائيلي ها هر از چند گاهي يگان هاي ويژه ترور مانند يگان قيساريه وابسته به موساد را مامور رصد و پيگيري امور مربوط به سيد حسن نصرالله مي کنند در چارچوب شکست و احساس ناکامي حاکم بر اين دستگاه ها (ي امنيتي و جاسوسي رژيم صهيونيستي) و همچنين در چارچوب جنگ رواني صورت مي گيرد. در واقع طرف اسرائيلي در صدد است تا به افکار عمومي اطمينان و قوت قلب دهد به خصوص پس از آن که احساس بيم، نگراني و ترس در جامعه اسرائيل در پي افزايش قدرت نظامي حزب الله افزايش يافته است.

سيد حسن نصرالله دبيرکل جنبش حزب الله لبنان تهديد کرد در صورتي که طرف اسرائيلي دست از پا خطا کند سکوهاي نفتي و گازي اين رژيم در درياي مديترانه را هدف قرار مي دهد. وي از شهرک نشينان درخواست کرد در سريع ترين زمان ممکن فرار کنند زيرا قرباني جنگ احتمالي آينده خواهند بود.

تنها قدرت عربي و اسلامي که رژيم اشغالگر اسرائيل را تهديد مي کند و باعث نگراني آن شده جنبش حزب الله لبنان است. کارشناسان نظامي اسرائيلي خود بر اين باورند که جنبش حزب الله لبنان امروز از فناوري و قدرت نظامي خيره کننده اي بهره مند است و بيش از 150 هزار فروند موشک و هواپيماي بدون سرنشين ، قايق تندرو و تاسيسات زيربنايي صنايع نظامي زيرزميني در اختيار دارد. علت تلاش براي ترور سيد حسن نصرالله اين است که وي مغز متفکري است که توانست يک دستگاه نظامي و امنيتي واقعا پيشرفته که بر همه همتايان خود در منطقه برتري دارد ايجاد کند و مهم تر اين که وي پرچم مقاومت را در دست دارد و فرهنگ مقاومت را در زماني تقويت مي کند که کشورهاي عربي به عادي سازي روابط با رژيم اشغالگر از همديگر پيشي مي گيرند.

درست است که دستگاه اطلاعاتي اسرائيل موفق شد برخي از فرماندهان بلندپايه جنبش حزب الله لبنان مانند حاج عماد مغنيه و سيمر القنطار و جهاد مغنيه را ترور کند ولي اينکه برخي در جايگاه چنين افرادي در جنگ هاي سخت و خانمان سوز شهيد شوند طبيعي است و گذشت روزگار ثابت کرده است کادر سازي جنبش حزب الله بسيار مطلوب و قوي بوده است و شايستگي ها و توانمندي نيروهاي جديد جانشين کمتر از شهدا نيست.

زماني که مي گوييم سيد حسن نصرالله دستگاهي را که مبتني بر ساختار تشکيلاتي و سازماني پيشرفته و کامل ايجاد کرده است منظور ما جنبش حزب الله است و اين حزب يک نفر نيست که با شهادت آن پايان يابد. ما مي بينيم که جنبش حزب الله پس از ترور الموسوي (دبيرکل پيشين) قويتر و منسجم تر شده است.اسرائيلي ها به انتشار چنين گزارش هايي ادامه و افرادي مانند سيد حسن نصرالله و سرلشکر سليماني، اسماعيل هنيه، يحيي السنوار و صالح العاروري را در فهرست ترورهاي اصلي قرار خواهند داد.

بدون ترديد سيد حسن نصرالله و ياران وي گزارش هاي اسرائيلي را خواهند خواند در حالي که بر بام منزلي يا در بالکن خانه اي ديگر يا حتي در زير زمين چايي مي نوشند و لبخند بر لب دارند زيرا کسي که دل به دريا مي زند بيمي از قطره آب ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 14:1:53