گزارش بازرسان جرایم جنگی سازمان ملل درباره سوریه

سه شنبه 15 اسفند 1396 - 16:56:13
گزارش بازرسان جرایم جنگی سازمان ملل درباره سوریه

تهران - الکوثر : بازرسان جرائم جنگی سازمان ملل در نشست ژنو در گزارشی انگشت اتهام خود را به سمت نیروهای دولت سوریه گرفته و عنوان داشتند در ماه‌های ژوئیه و نوامبر 2017 در غوطه شرقی از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،این بازرسان هم‌چنین در گزارش خود حمله‌ای را که یک هواپیمای روسیه به بازاری در شهرک الاتارب در نزدیکی حلب انجام داد در سطح جنایت جنگی تلقی کردند.

هم‌چنین آنها اعلام کردند، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا حمله‌ای هوایی را در مارس ۲۰۱۷ آغاز کرد که منجر به کشته شدن ۱۵۰ تن از ساکنان رقه شد، این در حالیست که هیچ مدرکی دال بر ادعای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اینکه تنها داعشی‌ها داخل مدرسه‌ای در رقه بوده‌اند، وجود ندارد.

سازمان ملل در ادامه گزارش خود بر لزوم ارسال کمک‌های انسانی به غوطه شرقی و خروج غیرنظامیان از آنجا تاکید کرده و آورد، هیچ توجیهی برای بمباران‌ها و حملات به مناطق مسکونی وجود ندارد.

محققان سازمان ملل با اشاره به اینکه شورای امنیت در حال حاضر کارکرد خود را از دست داده، اظهار داشتند: ما در حال مستندسازی موارد نقض حقوق بشر در سوریه هستیم و بالاخره روزی مسئولان جنایات جنگی در سوریه محاکمه خواهند شد.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 15 اسفند 1396 - 16:56:8

دسته بندی :