آمانو: برجام دستاوردی مهم برای راستی آزمایی است

دو شنبه 14 اسفند 1396 - 14:42:13
آمانو:  برجام دستاوردی مهم برای راستی آزمایی است

تهران- الکوثر: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام اژانس که از امروز در مقر اژانس در وین اغاز بکار کرده است در نزد کشورهای عضو گفت :آژانس بیش از دوسال است که نظارت و راستی ازمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای ایران تحت برجام را انجام می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام اژانس که از امروز در مقر اژانس در وین اغاز بکار کرده است در نزد کشورهای عضو گفت :آژانس بیش از دوسال است که نظارت و راستی ازمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای ایران تحت برجام را انجام می دهد.
یوکیا آمانو در بیانیه مقدماتی خود در بخش مربوط به ایران در نشست امروز شورای حکام افزود:برجام دستاوردی مهم برای راستی ازمایی است و می توانم بگویم که امروز ایران تعهدات مرتبط هسته ای خود را اجرا کرده است .
آمانو گفت : اساسی است که ایران به اجرای این تعهدات بطور کامل ادامه دهد. چنانچه برجام شکست بخورد یک باخت بزرگ برای راستی آزمایی هسته ای و برای چند جانبه گرایی خواهد بود.
مدیرکل آژانس همچنین گفت : آژانس از ایران درخواست کرده است که توضیحات بیشتری راجع به برنامه هایش برای توسعه چرخه سوخت در ارتباط با پیشران هسته ای دریایی ارایه دهد.
امانو در خاتمه گفت :آژانس به راستی ازمایی عدم انحراف مواد اعلام شده تحت توافق نامه پادمان ادامه می دهد .ما به همه سایت ها و اماکنی که نیازمند بازید بوده است دسترسی داشته ایم. ارزیابی در مورد فقدان مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز دوشنبه با بیانیه مقدماتی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در وین آغاز بکار کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 14 اسفند 1396 - 14:41:45