برملا شدن ماهیت دیکتاتوری دانشگاه آمریکایی بیروت

یک شنبه 13 اسفند 1396 - 14:41:28
برملا شدن ماهیت دیکتاتوری دانشگاه آمریکایی بیروت

الکوثر: جلوگیری از حضور محمد مرندی کارشناس سیاسی ایرانی در بحثهای مربوط به انتخابات پارلمانی لبنان در دانشگاه آمریکایی بیروت سند روشنی از ماهیت دیکتاتوری نهادهای وابسته به آمریکا و مخالفت آنان با آزادی بیان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی العهد نیوز نوشت: دانشگاه آمریکایی بیروت که همواره بر این موضوع افتخار می کند که در خاورمیانه زمینه را برای آزادی بیان فراهم کرده است، از حضور محمد مرندی تحلیلگر سیاسی، در مناظره ای درباره انتخابات لبنان با میزبانی بی بی سی که قرار است در هشتم مارس در این دانشگاه برگزار شود، جلوگیری کرد.

این پایگاه اینترنتی در گزارشی نوشت: داستانی که اکنون روایت می شود سند روشنی است درباره این موضوع که دانشگاه آمریکایی بیروت یکی دیگر از نهادهای وابسته به آمریکا است که علیه آزادی بیان عمل می کند و ماهیتی دیکتاتوری دارد.

برای شرکت در این بحث و مناظره که «دیدگاهی از بیروت: تاثیر جدال قدرت ایران و عربستان سعودی» نامیده شده است، از سید محمد مرندی استاد دانشگاه تهران و تحلیلگر مستقل سیاسی دعوت شده بود ولی روز شنبه مقامات دانشگاه آمریکایی بیروت به بی بی سی اطلاع دادند به مرندی اجازه نمی دهند در این نشست شرکت کند.

به نوشته العهد نیوز، مرندی در واکنش به این موضوع گفته است «این که دانشگاه آمریکایی بیروت به من اجازه نداد در این بحث ها شرکت کنم در حالی که تحلیلگران عربستانی و لبنانی مجوز شرکت گرفته اند، من را شگفت زده کرد. موضوع دیگری که مرا شگفت زده کرد این بود که دانشگاه آمریکایی بیروت به من اجازه سخنرانی نداد و بی بی سی نیز تسلیم آن شد. به عبارت دیگر فکر می کنم این موضوع که این دانشگاه می تواند شروطی برای برگزاری این بحث ها در نظر گیرد، قابل قبول نیست و فکر می کنم بی بی سی و هر رسانه خبری دیگر نباید این موضوع را بپذیرند».

مرندی در گفت و گویی اختصاصی با العهد نیوز گفت «آمریکایی ها که ادعا می کنند حامی آزادی بیان و دموکراسی هستند، همان هایی هستند که در اینجا آشکارا از آزادی بیان جلوگیری می کنند، اقدامی که دقیقا خلاف ادعاهایشان است. موضوعی که تعجب من را بیشتر می کند این است که در سالهای 2011 و 2012 از اعضای افتخاری این دانشگاه بودم. من برای استفاده از فرصت مطالعاتی از دانشگاه تهران در آنجا بودم و همچنین در آمریکا به دنیا آمده ام، بنابراین اگر دانشگاه آمریکایی بیروت نمی تواند فردی را که در آمریکا به دنیا آمده و یک فرد دانشگاهی و نیز کسی را که قبلا در آنجا بوده است تحمل کند، پس از این نشست و بحث چه چیزی می ماند؟».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 13 اسفند 1396 - 14:41:16