دست داشتن موساد در ترور یک مبارز مغربی فاش شد

پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 22:32:35
دست داشتن موساد در ترور یک مبارز مغربی فاش شد

بیروت- الکوثر: یک نویسنده اسرائیلی در کتابی که درباره قربانیان ترورهای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» نگاشته است، از راز ترور «مهدی بن برکه» از شخصیت های انقلابی مغرب پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «رونین برگمن» در کتابی با عنوان «اقدام کن و ابتدا تو بکش: داستان سری ترورهای اسرائیل» که در آمریکا از عبری به انگلیسی ترجمه شده است، به افشای دست داشتن موساد در ترور مهدی بن برکه بنیانگذار جریان چپ‌گرای مغرب و از شخصیت های انقلابی این کشور پرداخته است.

این کتاب 750 صفحه دارد و مولف آن رونین برگمن از مخالفان اصلی ترورهای رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان است.

برگمن پس از پژوهش و تحقیق فراوان به این نتیجه رسیده است که ترورهای موساد تنها در قرن 20 حدود 500 مورد بوده است که طی آن 1000 نفر کشته شده‌اند.

او در جریان این تحقیقات، با حدود 100 شخص از جمله 6 نفر از روسای سابق موساد و 6 نفر از نخست وزیران قبلی این رژیم از جمله ایهود باراک و ایهود اولمرت و حتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی گفتگو کرده است.

برگمن در بخشی از این کتاب به موضوع دست داشتن موساد در ترور رهبر حزب اتحاد ملی نیروهای مردمی مغرب پس از ربوده شدن در 29 اکتبر 1965 پرداخته است.

او این گونه بیان کرده است که یک نیروی پلیس فرانسوی در خیابان سن ژرمن پاریس به سمت بن برکه رفته و از او می‌خواهد که همراهش به داخل خودرو برود و مدعی می‌شود که قرار است با شخصیتی مهم دیدار کند اما پس از آن دیگر اثری از بن برکه دیده نشد.

این روزنامه‌نگار اسرائیلی می‌افزاید که «مئیر عمیت» مسئول اول موساد روابطی مخفیانه با سازمان اطلاعات مغرب برقرار کرد که به موجب آن به موساد اجازه داده ‌شد از اجلاس سران عرب در سپتامبر 1965 در مغرب جاسوسی کند و در مقابل مغرب هم از موساد ‌خواست بن برکه را ترور کند.

بن برکه برای دیدار با کارگردانی که ادعا می‌شود قرار است فیلمی در مورد زندگی او بسازد، به پاریس کشانده می‌شود و در آنجا در منزلی که تحت نظارت موساد است، بازداشت و شکنجه می‌شود و آنقدر سر او را در آب فرومی‌کنند تا خفه شده و جان خود را از دست می‌دهد.

برگمن در پایان نوشت ماموران اسرائیلی در باغی در سن ژرمن روی جسد بن برکه مواد شیمیایی ریختند و سپس آن را در گودالی عمیق انداختند.

در این کتاب به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به دست مزدوران رژیم صهیونیستی نیز پرداخته شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 22:32:16