امام موسی صدر اسرائیل را شر مطلق می دانست

پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 14:36:1
امام موسی صدر اسرائیل را شر مطلق می دانست

تهران - الکوثر: چهل‌ویکمین محفل کبوتران مسجد دوردست با سخنرانی دکتر حسین آجرلو با موضوع «شرف قدس در ادبیات امام موسی صدر» در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،چهل‌ویکمین محفل کبوتران مسجد دوردست با موضوع «شرف قدس در ادبیات امام موسی صدر» روز چهارشنبه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

 

دکتر آجرلو سخنران اصلی این نشست، در ابتدای این نشست گفت: شخصیت امام موسی صدر وجوه مختلفی دارد. شخصیتی که به همگان نسبت نزدیکی، گیرایی و کاریزمای چند وجهی داشت. خط قرمز امام موسی صدر اسراییل بود و‌ این رژیم را شر مطلق می دانست. ایشان اسراییل را اشغالگر و متجاوز می دانست.

 

وی افزود: در جنگ ۱۹۷۳ ایشان سخنرانی برای سربازان مصری کردند که در آنجا به خوبی جریان صهیونیسم را تشریح کردند. در نامه ای که به حسن البکر می نویسد متذکر می شود که دشمن ما اسراییل است. شخصیت امام موسی صدر بسیار دوست داشتنی بود. سیمین دانشور به خوبی شخصیت ایشان را تشریح کرد. انقلاب اسلامی ایران اگر شخصیت هایی همانند ایشان را داشت شاید مشکلات امروز را نداشتیم. ایشان در نامه ای به یاسر عرفات متذکر می شود، شرف قدس اجازه نمی دهد که به دست غیر مومنین آزاد شود.

 

وی افزود: نژاد پرستی اسراییل مساله ای جدید نیست چون خودشان را برتر از دیگران می دانند. ایشان معتقد بود که ما با یک گروه روبرو نیستیم بلکه ما با یک اندیشه خطرناک مواجه هستیم. این رژیم مورد حمایت آمریکا و قدرت های بزرگ است. رژیم صهیونیستی توسعه طلب است و بدون شک فقط فلسطین را نمی خواهد و کل منطقه خاورمیانه را حوزه نفوذ خود تعریف کرده است.صهیونیسم خطری برای بشریت است و این رژیم بزرگترین خطر برای بشر است.

 دکتر اجرلو افزود: امام موسی صدر در سال ۱۹۷۵ یعنی هفت سال قبل از اشغال جنوب لبنان می گوید تنها راه جلو گیری از زیاده طلبی اسراییل مقاومت است. چون خطر این رژیم را برای منطقه پیش بینی کرده بودند. مساله بعدی را در تفرقه افکنی این رژیم می دانست و می گوید هر جا که اختلاف و تفرقه ای در منطقه دیدید بدانید که پای اسراییل در میان است. اسراییل بزرگترین تروریسم دولتی است. امام موسی صدر از دهه ۷۰ میلادی این رژیم را تروریسم دولتی می خواند. ایشان اسراییل را پایگاه فساد و توطئه می خواند. ایشان قایل به گفتگو و مذاکره با رژیم صهیونیستی نبودند.

 

وی تاکید کرد: امام موسی صدر برای مقابله با رژیم صهیونیستی چندین راهکار ارایه دادند: اولین استراتژی در مقابله با صهیونیست ها را مقاومت می دانستند. دومین استراتژی را حرکت و برنامه ریزی بر مبنای عقلانیت با این رژیم می دانستند. سومین استراتژی را ایمان به تحرکات دسته جمعی می دانستند. چهارمین استراتژی را هماهنگی و همکاری ارتش های عربی می دانستند.

 

آجرلو افزود: کشتار و غصب سرزمین از ویژگی های بارز این رژیم است. یهودیت از صهیونیسم جدا است. صهیونیسم یک تفکر توسعه طلب خطرناک است.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 14:35:38

دسته بندی :