شهادت ۳۵ فلسطینی از زمان اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس

پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 12:9:15
شهادت ۳۵ فلسطینی از زمان اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس

تهران - الکوثر: مرکز مطالعات امور اسرائیلی فلسطینی "قدس"، شمار شهدای فلسطین از زمان تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،از آغاز اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و اعلام تصمیم وی مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، شهرهای فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 صحنه درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست است.

مرکز مطالعات امور اسرائیلی فلسطینی "قدس" در یک پژوهش که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین دورنگار شد، ضمن اشاره به این مطلب، تأکید کرد 35 فلسطینی در جریان این درگیری‌ها به‌ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به‌شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این تحقیق، از مجموع 35 شهید فلسطینی 11 تن را کودکان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند.

یک مسئول آمریکایی روز جمعه گذشته گفت که واشنگتن، 14 ماه مه (24 اردیبهشت) سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

14 ماه مه مصادف با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی است که فلسطینیان از آن با عنوان «روز نکبت» یاد می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال جاری در یک سخنرانی، تصمیم جنجالی خود مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل‌آویو است به قدس منتقل شود.

در پی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رأی به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تأیید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

سی‌ام آذر ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد. 128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 12:8:51

دسته بندی :