توقف اجرای قانون هولوکاست در لهستان زیر فشار صهیونیست ها

یک شنبه 6 اسفند 1396 - 9:45:14
توقف اجرای قانون هولوکاست در لهستان زیر فشار صهیونیست ها

بیروت- الکوثر: دولت لهستان زیر فشار صهیونیست ها اجرای قانونی را متوقف کرد که بر اساس آن هرکس لهستانی ها را به دست داشتن در ماجرای هولوکاست در زمان جنگ جهانی دوم متهم کند، مجرم شناخته می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اعلام این خبر افزود، تعلیق اجرای قانون هولوکاست در لهستان به درخواست اسرائیل صورت گرفته است و ورشو موافقت کرد هیئتی را به منظور رایزنی برای کاهش تنش بین دوطرف به تل آویو اعزام کند. روابط بین دوطرف از زمان تصویب شدن قانون هولوکاست در پارلمان لهستان در ماه گذشته تیره شده است.

«یووال روتم» مدیرکل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای عقب نشینی لهستان در این زمینه را دستاوردی بزرگ توصیف کرد که در پی مذاکراتی که همچنان ادامه دارد به دست آمد.

رژیم صهیونیستی این قانون را ظالمانه می داند زیرا مانع از آن می شود که بازماندگان هولوکاست بتوانند تقاضای غرامت کنند. بر اساس این قانون هرکس لهستان را مسئول جنایات ضدانسانی آلمان نازی مانند ماجرای هولوکاست بداند، به سه سال زندان محکوم می شود. این قانون همچنین به کار بردن هر عبارتی را ممنوع کرده است که لهستان را به جنایات نازی ها ارتباط می دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


یک شنبه 6 اسفند 1396 - 9:44:18

دسته بندی :