نماینده پارلمان عراق: لازم شود، آمریکایی‌ها را با لنگه کفش بیرون می‌کنیم!

پنج شنبه 3 اسفند 1396 - 15:41:55
نماینده پارلمان عراق: لازم شود، آمریکایی‌ها را با لنگه کفش بیرون می‌کنیم!

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق نظامیان آمریکایی موجود در خاک عراق را نیروهای اشغالگر دانست و از نخست وزیر کشورش اخراج فوری این نیروها را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فردوس العوادی» عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، امروز پنج شنبه گفت آمریکا به دنبال فتنه انگیزی در عراق است و نخست وزیر عراق باید برای اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق اقدام کند.

وی افزود: رفتار نیروهای آمریکایی در عراق این گونه نیست که نشان دهد آنها برای کمک به عراق یا با هدف آموزش دادن نیروهای عراقی آمده اند بلکه آنها مانند نیروهای اشغالگر عمل می کنند؛ وگرنه میهمان چه حقی دارد که مکان حضور نیروهای میزبان را مشخص کند؟ خانم العوادی تاکید کرد، آمریکا به دنبال ایجاد فتنه در عراق است.

این نماینده پارلمان عراق افزود، دولت عراق ملزم است که به ملت عراق درباره علل حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق توضیح دهد و مشخص کند که آنها واقعا نیروهای آموزش دهنده هستند یا نیروهایی هستند که درصدد اجرا کردن طرح های خاص آمریکا هستند؟ البته، اظهارات مقامات آمریکایی نشان می دهد که آنها چشم طمع به منابع عراق دوخته اند.

العوادی گفت: ما پیش از این به دولت عراق هشدار داده ایم که حضور نیروهای آمریکایی در عراق سبب ایجاد بحران در کشور خواهد شد و کشور را بار دیگر در معرض خطر قرار خواهد داد. حضور این نیروها در عراق هیچ توجیه و تفسیری ندارد جز اینکه آنها اشغالگر هستند. البته پس از اظهارات و سخنان مختلف مقامات آمریکایی، دیگر نیازی به توضیح و توجیه درباره حضور این نیروها در عراق نیست و آنها خود نیات و اطماع خود را در این باره اعلام کرده اند.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد تا زمانی که این نیروها بر خلاف خواست ملت عراق، در خاک این کشور حضور دارند؛ مقاومت در برابر آنها بر اساس قوانین و موازین بین المللی و ادیان آسمانی حقی مشروع به شمار می رود. این مسئله دولت عراق را در برابر ملت این کشور در شرایط دشواری قرار خواهد داد؛ زیرا هیچ کسی حق ندارد کشور و ملت را به آمریکا یا کشورهای دیگر بفروشد. هیچ نیرو و قدرتی نمی تواند به کرامت ملت عراق اهانت کند. اگر نیروهای آمریکایی به خواست و اراده خودشان خاک عراق را ترک نکنند، کفش های آزادگانی که پای پیاده در مراسم اربعین حسینی شرکت می کنند برای اخراج آنها کافی است.

العوادی از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست این روند نادرست و نامقبول را تصحیح کند و از این نیروها بخواهد که هر چه سریع تر خاک عراق را ترک کنند؛ به ویژه اینکه عامل ویرانی عراق از سال 2003 تاکنون هستند و سبب شکل گیری گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش شده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 3 اسفند 1396 - 15:41:2