کشف گور ‌جمعی جدید در نینوا

یک شنبه 29 بهمن 1396 - 1:20:20
کشف گور ‌جمعی جدید در نینوا

بغداد- الکوثر: نیروهای امنیتی عراق یک گور جمعی جدید از اعدام شدگان به دست تروریست‌های داعش را در استان نینوا شناسایی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وبگاه «النشره» روز شنبه به نقل از سرگرد «کاظم مزهر العتابی»، افسر ارتش عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند یک گور جمعی بزرگ حاوی اجساد 111 نفر از قربانیان گروه تروریستی داعش را در استان نینوا کشف کنند.
وی افزود، نیروهای ارتش عراق این گور جمعی را با کمک شاهدان محلی در روستای «الرمضانیه» واقع در شهرستان «القیاره» استان نینوا کشف کرده‌اند.
به گفته این افسر عراقی، بررسی‌های به عمل آمده روی اجساد این 111 قربانی نشان می‌دهد که آنها با شلیک به ناحیه سر و سینه اعدام شده‌اند.
سرگرد العتابی افزود، به احتمال زیاد عناصر تروریستی داعش این افراد را در ابتدای اشغال استان نینوا در سال 2014 اعدام کرده‌اند و بیشتر آن‌ها کارمندان کمیسیون انتخابات و نیروهای امنیتی این استان بوده‌اند.
گروه تروریستی داعش ژوئن 2014 در پی حمله غافلگیرانه از سمت سوریه وارد استان نینوا شد و مرکز آن شهر موصل را به اشغال خود درآورد.
تلاش نیروهای عراقی برای آزادسازی این شهر که از سال 2016 شروع شده بود سال 2017 نتیجه داد و حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، رسما 9 ژوئیه آزادسازی شهر موصل را اعلام کرد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 29 بهمن 1396 - 1:19:23

دسته بندی :