العبادی: مصمم به ريشه‌کن کردن داعش در عراق هستيم

شنبه 28 بهمن 1396 - 21:59:18
العبادی: مصمم به ريشه‌کن کردن داعش در عراق هستيم

بغداد- الکوثر: حيدر العبادي نخست وزير عراق در کنفرانس امنيتي مونيخ از عزم بغداد برای ریشه کن کردن عناصر باقیمانده گروه تروريستي داعش در عراق خبر داد.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، نخست وزیر عراق شنبه شب در نشست امنیتی مونیخ آلمان گفت دولت او در متحد کردن مردم عراق برای مقابله با تروریسم موفق بود.

وي با اشاره به پایان خلافت خود خوانده داعش در عراق گفت، لازم است عملیات برای از بین بردن عناصر باقی مانده داعش در این کشور ادامه پیدا کند.

العبادی ضمن تقدیر از حمایت جامعه بین‌المللي از عراق در برابر تروریسم داعش، خواستار ادامه تلاش‌ها و حمایت‌های بین‌المللی برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر داعش در مرزهای غربی عراق شد.

نخست وزیر عراق به تلاش دولت جهت جمع آوری سلاح‌های خارج از کنترل دولت در مرحله پس از داعش اشاره کرد و گفت به کارگیری سلاح بايد منحصر به دولت باشد.

العبادی درباره اختلافات بین دولت مرکزي و منطقه کردستان عراق نيز گفت، از گفتگو برای حل اختلافات داخلی عراق استقبال می‌کند.

کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ از روز جمعه به مدت سه روز به منظور بررسی مسائل امنیتی و تهدیدات جهانی در شهر مونیخ آلمان در حال برگزاری است.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 28 بهمن 1396 - 21:59:8