کابوس جنگ سایبری رژیم صهیونیستی با ایران و حزب‌الله

دو شنبه 23 بهمن 1396 - 16:56:34
کابوس جنگ سایبری رژیم صهیونیستی با ایران و حزب‌الله

بیروت- الکوثر: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت؛ با نگاه به تهدیدهای سایبری در جنگ آتی، پهپادهای ایران و راکت‌های حزب‌الله، تنها شگفتی‌هایی نیستند که اسرائیل ممکن است با آن مواجه شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جروزالم پست افزود، با توجه به این‌که حملات آخر هفته، توجه اسرائیل را بر پیش‌بینی خطرات جنگ احتمالی بعدی متمرکز کرده است، عرصه جنگ سایبری ممکن است بار دیگر در خط مقدم و کانون توجه قرار گیرد.
یونا جرمی باب، نویسنده جروزالم پست نوشت: در ارزیابی خطرات سایبری از سوی دشمنان اسرائیل، فهرست این خطرات شاید بسیار طولانی باشد و شاید فرض این مسئله آسان باشد که آن‌ها تقریباً قادر به انجام هر کاری باشند. تمرکز اصلی بر ایران و حزب‌الله است که در حوزه سایبری پایین‌تر از اسرائیل محسوب می‌شوند اما در عرصه نبرد، تهدیداتی جدی به‌حساب می‌آیند.

به نوشته جروزالم پست، ماه می سال گذشته گزارش داده بود که دشمنان اسرائیل قادرند سیستم جنگنده‌های اسرائیلی را از جمله F 35 که پیشرفته‌ترین آن‌هاست، هک کنند.همچنین از سال 2011 تا 2014، هکرهای جهاد اسلامی، پهپادهای ارتش هنگام پرواز بر فراز غزه و نیز بخش‌هایی از سیستم فرودگاه بن گوریون را هک کردند. این هکرها تنها به اطلاعات دسترسی پیدا کردند و نه کنترل؛ اما آیا ایران و حزب‌الله که توانایی‌هایشان بسیار بیشتر است می‌توانند کنترل یک پهپاد اسرائیلی را به دست گیرند؟ آیا همان تکنولوژی هکی که در حمله استاکس نت اسرائیل و آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای ایران به کار گرفته شد، نمی‌تواند از سوی یک دشمن علیه خودشان به کار گرفته شود؟ 
این روزنامه صهیونیستی می نویسد: خطرات احتمالی دیگر در عرصه سایبری، هک سیستم‌های موشکی، دفاع موشکی یا حتی هشدار حمله هسته‌ای از سوی دشمنان اسرائیل است. در اینجا بار دیگر این منطق وجود دارد که دشمنان اسرائیل و آمریکا از همان نقطه‌ای می‌توانند به آن‌ها ضربه بزنند که خود پیش از این علیه دیگران به کار گرفته بودند چراکه آن‌ها نحوه به‌کارگیری چنین شیوه‌ای را یاد گرفته‌اند.
تمام این مسائل، طرف بالقوه تاریک است. بالقوه، واژه‌ای مهم است. تا به امروز ایران و حزب‌الله در هک سیستم‌های اسرائیل (به‌اندازه‌ای که نزدیک به محدوده‌ای باشد که چین و روسیه، موفق به هک سیستم‌های ایالات‌متحده و اروپا شده‌اند) ناکام بوده است.  همچنین اسرائیل این فرصت را داشته است که بسیاری از حملات سایبری را بررسی کند و سیستم‌های دفاع سایبری بهتری بسازد. 

به نوشته جروزالم پست، در نهایت، توان تهاجمی سایبری اسرائیل همچنان توان دشمنانش را تحت‌الشعاع قرار داده است و یک ضد حمله می‌تواند حملات سایبری دشمنانش را از داشتن بیش از یک تأثیر موقت، بازدارد اما با نگاه به تهدیدهای سایبری در جنگ آتی، پهپادهای ایران و راکت‌های حزب‌الله، تنها شگفتی‌هایی نیستند که اسرائیل ممکن است با آن مواجه شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 23 بهمن 1396 - 16:56:26