مدیر شبکه جهانی الکوثر:

شبکه‌های مجازی عامل اصلی اغتشاشات در فتنه اخیر بودند/ دشمن برای دوری ایران از منطقه دنبال درگیری‌های داخلی است

شنبه 21 بهمن 1396 - 9:6:1
شبکه‌های مجازی عامل اصلی اغتشاشات در فتنه اخیر بودند/ دشمن برای دوری ایران از منطقه دنبال درگیری‌های داخلی است

تهران- الکوثر: مدیر شبکه جهانی الکوثر با بیان اینکه شبکه‌های مجازی عامل اصلی در شکل‌گیری و گسترش اغتشاشات در فتنه اخیر بودند، گفت: دشمن برای دوری ایران از منطقه دنبال درگیری‌های داخلی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،

سید احمد سادات در همایش فصلی دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در شهرستان دماوند با اشاره به مسائل داخلی و منطقه‌ای اظهار کرد: در پیش از انقلاب اسلامی حکومت‌ها در کشورهای اسلامی با حکومت دینی فاصله زیادی داشتند و تمدن اسلامی روبه افول نهاده بود و اساساً از اسلام و اسلام‌گرایی چیزی باقی نمانده بود.

وی افزود: با حضور انقلابی مردم در صحنه و رهبری امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران در جزیره با ثبات آمریکا در غرب و منطقه به پیروزی رسید؛ تحلیل‌گران غربی در ابتدا تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی همچون انقلاب‌های دیگر چند روزی حکومت می‌کند و به‌مرور زمان دست‌خوش تغییر و استحاله یا در نهایت براندازی می‌شود.

 

*پیش‌بینی امام راحل درباره فروپاشی اردوگاه‌های شرق و غرب

استاد دانشگاه تهران گفت: در اوایل انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برای گورباچف نامه‌ای فرستادند و پیش‌بینی کردند که به‌زودی اردوگاه شرق و مکتب کمونیسم دچار اضمحلال و فروپاشی خواهد شد؛ در همان مقطع برخی مسؤولان به اقدام امام راحل خرده گرفتند که چرا چنین ریسکی را ایشان متحمل شدند؛ چراکه این پیش‌بینی حضرت امام (ره) با تحلیل‌های موجود هم‌خوانی نداشت.

سادات ادامه داد: مدتی نگذشت که دیوارها فروریخت و اردوگاه شرق از بین رفت و پس از مدتی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که اردوگاه غرب و نظام سرمایه‌داری نیز به‌مرور زمان که به بن‌بست رسیده، دچار سرنوشت اردوگاه شرق خواهد شد.

وی تصریح کرد: غربی‌ها در سال 2000 میلادی مشاهده کردند که اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی فرو ریخته رژیم‌صهیونیستی برای نخستین بار در جنگ با لبنان شکست را تجربه کرد و از جنوب لبنان عقب رانده شد؛ هم‌زمان با این شکست محبوبیت سید حسن نصر‌الله روبه فزونی نهاده و الگوی مقاومت بر الگوی سازش غلبه پیدا کرد.

*نگرانی دشمنان از اقتدار جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه

مدیر شبکه جهانی الکوثر با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی رزمندگان در غزه و لبنان با سنگ مبارزه می‌کردند، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، جنبش حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله شکل گرفت که امروز این اضلاع محور مقاومت به چنان توانمندی رسیده‌اند که خودشان موشک و پهباد می‌سازند و از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی تصویربرداری می‌کنند.

سادات با اشاره به اینکه امروز اقتدار جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه دشمنان را کاملا مرعوب و نگران ساخته است، خاطرنشان کرد: اینکه رهبر انقلاب فرموده‌اند مگر رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را خواهد دید در واقع حرف خود آنها نیز است؛ چراکه پس از شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت، شمارش معکوس حیات این رژیم آغاز شده و این سخن از اظهارات برخی مسؤولان این رژیم جعلی نیز نمایان است.

وی افزود: با توجه به رشد اقتدار و قدرت منطقه‌ای ایران، دشمنان به دنبال طراحی‌های مختلف تصمیم گرفتند که به زعم خود به بازوان جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیب برسانند و بر همین اساس، رژیم صهیونیستی در سال 2006 به لبنان حمله کرد، اما حزب‌الله 33 روز مقابل آنها مقاومت کرد که در نهایت رژیم صهیونیستی با شکست مفتضحانه از ادامه جنگ منصرف شد.

*چگونگی تشکیل هسته اولیه گروهک‌های تروریستی منطقه

مدیر شبکه جهانی الکوثر گفت: امروزه رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند که حزب‌الله بیش از 200 پهپاد دارد که می‌تواند پایگاه‌های این رژیم را مورد هدف قرار دهد.

سادات ادامه داد: پس از این جریانات در اکتبر 2006 با حضور خانم رایس در قاهره و شرکت در نشستی با مشارکت مسؤولان امنیتی کشورهای مصر، اردن، سعودی، قطر و امارات، تصمیم گرفتند تا با حزب‌الله به زعم ایشان با شیوه خودش مقابله کنند و آن اینکه کسانی را به خدمت بگیرند که از مرگ هراسی نداشته به استقبال عملیات انتحاری بروند و بر این اساس، هسته اولیه تشکیل گروه‌هایی همچون داعش در این نشست به تصویب رسید.

این استاد دانشگاه افزود: در پی این موضوع افراد و رهبران تکفیری در پایگاه‌ها و حتی زندان‌های متعددی آموزش داده شدند؛ از جمله همین ابوبکر بغدادی در زندان بوکا در جنوب عراق پرورانده شد و برخی منابع اذعان می‌کنند که البغدادی دو سال نیز در داخل رژیم صهیونیستی انواع آموزش‌ها را دیده است.

*مقاومت در سوریه موجب اقتدار ایران در منطقه شد

مدیر شبکه جهانی الکوثر بیان کرد: آمریکا گروه تروریستی داعش را به سمت سوریه هدایت کرد تا به زعم خود محور مقاومت یا هلال شیعی را مورد هدف قرار دهد؛ بر همین اساس، نیروهای تکفیری موجود در سوریه از بیش از 80 کشور جهان در سوریه حضور یافتند و به استناد مطالب فاش شده توسط ادوارد اسنودن، افشاگر معروف اسناد اطلاعاتی آمریکا این طرح براساس نقشه‌ای از پیش طراحی شده با نام «لانه زنبور» اجرا شد.

سادات خاطرنشان کرد: با حمایت سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، تروریست‌های خطرناک جهان در مناطق مختلف در سوریه جمع شدند و در این راستا، امارات، عربستان و قطر حدود 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مالی کردند و کشورهایی مثل ترکیه و اردن با استفاده از قرابت جغرافیایی با ایجاد پایگاه‌های متعدد به این نیروهای تکفیری آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه برخی در داخل کشور می‌گفتند که اگر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حکوت سوریه درگیر بحران سوریه شود، این امر بر خلاف منافع ملی ما بوده و در واقع در باتلاق سوریه غرق می‌شویم، افزود: آنها مدعی بودند که حکومت بشار اسد در سوریه حکومتی لائیک است و اگر بخواهیم از آن دفاع کنیم، باید برابر کشورهای عربی و منطقه و غرب بایستیم، ولی مرور زمان نشان داد که اگر به قضایای سوریه ورود نمی‌کردیم، سنگرهای خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دادیم و مقاومت ما در سوریه موجب افزایش اقتدار ما و شکست محور غربی - عربی و صهیونیستی شد.

*ترفند جدید دشمن برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه

مدیر شبکه جهانی الکوثر با بیان اینکه مقام معظم رهبری تنها کسی بودند که از سوریه دفاع کردند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که اگر جلوی داعش در سوریه گرفته نشود، باید در شهرهای خودمان با آنها مقابله کنیم و در این خصوص، مشاهده کردیم که داعش در مدت چند ساعت شهر موصل را به تصرف خود درآورد.

سادات با بیان اینکه امروز اقتدار ما با 10 سال گذشته بسیار تفاوت دارد، افزود: با توجه به افزایش اقتدار و نفوذ ایران در منطقه، دشمنان درصدد هستند که از داخل به کشور ضربه بزنند؛ در این باره، مقام معظم رهبری در 20 سال قبل هشدار دادند و بحث شبیخون فرهنگی را مطرح کردند؛ دشمن به این نتیجه رسیده که ایران برابر تهاجمات خارجی توانمند و ایزوله شده است و اکنون باید از طریق مشکلات داخلی با آن مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال عملیات روانی است، گفت: در ماجرای جنگ سوریه، از کشورهای عربی منطقه تا همسایگان آمریکایی و کشورهای غربی همگی بالاجماع تصمیم گرفتند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند و تنها مقام معظم رهبری بودند که تأکید کردند که بشار اسد باید بماند و اگر بناست اتفاقی در این خصوص بیفتد این مردم سوریه هستند که باید نظر دهند؛ نه قدرت‌های منطقه‌ای و غربی؛ بر همین اساس می‌بینیم که امروزه اجماع طرف مقابل به دلیل ضعف و ناتوانی خود بر هم ریخته و صدای واحدی از آنها شنیده نمی‌شود.

*بی‌اعتمادی آمریکا خط بطلانی بر نظریه برجام‌های بعدی کشید

مدیر شبکه جهانی الکوثر در پاسخ به سؤالی در خصوص برجام تصریح کرد: آمریکایی‌ها در برجام نشان دادند به رغم نرمش طرف ایرانی قابل اعتماد نیستند و این امر خط بطلانی بر نظریه برجام‌های بعدی کشید تا کسانی که به نحوی به آمریکایی‌ها خوش‌بین بودند و دم از مذاکره با آمریکا می‌زدند، بدانند که آنها همگی سراب است؛ چراکه امروزه آمریکایی‌ها حتی با ترکیه و قطر هم که از دوستانشان هستند، رفتار خوبی ندارند و از پشت به آنها خنجر زده‌اند.

وی با بیان اینکه درگیری‌های داخلی ما را از پرونده‌ای منطقه‌ای دور می‌کند، بیان کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود، اما این امر نیازمند مدیریت جهادی زمان جنگ است که متأسفانه امروزه از آن فاصله گرفته‌ایم و شاهد آن از سوی مسؤولان نیستیم.

مدیر شبکه جهانی الکوثر در خصوص سیاست‌های این شبکه جهانی نیز افزود: تبیین مبانی و معارف اسلام اصیل، ترویج ارزش‌های انقلابی و تفکر حضرت امام و مقام معظم رهبری، مقابله با جریان‌های تکفیری و ترویج سبک زندگی اسلامی از اولویت‌های شبکه جهانی الکوثر است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا



شنبه 21 بهمن 1396 - 9:5:50