مفتی اهل‌تسنن عراق: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به‌دلیل وجود رهبری آن است

جمعه 20 بهمن 1396 - 12:4:18
مفتی اهل‌تسنن عراق: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به‌دلیل وجود رهبری آن است

بغداد - الکوثر: مفتی اهل‌تسنن عراق می‌گوید انقلاب اسلامی ثمرات بسیاری برای کشورهای پیرامونی و غربی داشته و تفکر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف گسترش یافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏،انقلاب اسلامی ایران در حالی در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی خود قرار گرفته که در این سال ها همواره با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده اما در عین حال همچنان پابرجا و استوار باقی مانده است.

«علامه الصمیدعی» مفتی اهل‌تسنن عراق در رابطه با ابعاد انقلاب اسلامی و تأثیر بین المللی آن اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ایران در شرایط حکمفرمایی پادشاهان صورت گرفت و  مردم در آن زمان از فشارهای بسیاری رنج می‌بردند. انقلاب اسلامی در ابتدا بر مردم ایران طلوع کرد و سپس نور آن بر تمام جهان اسلام تابید. البته بعدها انقلاب اسلامی از مشکلاتی مانند جنگ و وضعیت اقتصادی رنج برد، با این حال انقلاب اسلامی ثمرات بسیاری بر کشورهای پیرامونی مانند عراق و حتی مالزی و همچنین کشورهای غربی داشته است و تفکر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف منتشر شده و گسترش یافته است.

وی در همین زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین از مقاومت اسلامی در کشورهای فلسطین و عراق و دیگر کشورها نیز در برابر دشمنان حمایت کرده و مسأله فلسطین برای انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا شاهد بودیم که حکومت‌ها و دولت‌های عربی در برابر تصمیم ترامپ برای نقل سفارت آمریکا به قدس ضعف نشان دادند اما ایران این‌گونه نبود، حتی در صدر اسلام و کتب اسلامی نیز روایت شده است که پیغمبر اسلام(ص) به سلمان فارسی به‌عنوان نماینده قوم ایران اشاره و توجه خاص داشته‌اند.

مفتی اهل‌تسنن عراق در ادامه در رابطه با تأثیر ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نیز تصریح کرد: تمام دستاوردهای کنونی ثمره و نتیجه وجود چنین رهبری است و اگر چنین رهبری نبود، آنچه امروز کسب شده است، به دست نمی‌آمد.

وی در پایان حضور ایران را در ثبات منطقه مؤثر دانست و بیان داشت: ایران در حالت خوبی از پیشرفت، عمران و آبادانی، ثبات و امنیت به‌سر می‌برد، این در حالی است که خارجی‌ها به‌ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها در صدد مداخله در امور داخلی ایران هستند. مردم ایران نیز مردمی آگاه و بصیر هستند و قدر نعمت امنیت را می‌دانند. ایران علی‌رغم تمام مشکلات و فشارها باز هم از ملت‌های مظلوم و مستضعف حمایت می‌کند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 20 بهمن 1396 - 11:59:31

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :