بازگشايي کوتاه مدت گذرگاه رفح با وجود ماه ها انتظار هزاران فلسطيني 

جمعه 20 بهمن 1396 - 10:14:11
بازگشايي کوتاه مدت گذرگاه رفح با وجود ماه ها انتظار هزاران فلسطيني 

 تهران - الکوثر: مقامات مصر پس از چندين ماه بستن گذرگاه مرزي رفح ، اين گذرگاه راه به صورت موقت باز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏،شاهدان عینی در نوار غزه با اشاره به بازگشايي کوتاه مدت «گذرگاه رفح» گفتند که ده ها هزار فلسطيني ماه ها براي تردد منتظر بازگشايي اين گذرگاه بودند، اما مقامات مصري «گذرگاه رفح» را تنها براي مدت زماني کوتاه باز کردند.
«معتز دلول»، سخنگوي «گذرگاه رفح» پيش از اين اظهار داشت که طرف مصري به آنها اعلام کرده که اين گذرگاه براي مدت سه روز باز خواهد بود.
بار قبلي اين گذرگاه در ماه دسامبر 2017 باز شده بود، در سال گذشته ميلادي گذرگاه رفح تنها 35 روز در کل سال باز بود و اين در حالي است که نزديک به 35 هزار نفر براي خروج از طريق اين گذرگاه در ليست‌هاي وزارت کشور نام نويسي کرده‌اند.
فلسطينيان ساکن در نوار غزه، حکومت هاي عربي را محکوم کردند که به جاي گره گشايي از مشکلات، با ايجاد موانع براي ساکنين اين منطقه زندگي را براي آنها دشوارتر مي کنند.
گذرگاه رفح تنها مکاني است که ساکنان محاصره شده نوار غزه مي توانند با دنياي خارج ارتباط داشته باشند .
رژيم صهيونيستي از 10 سال پيش تا کنون يعني از زماني که جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در انتخابات پيروز شد و بر غزه حاکم گرديد اين منطقه را از دريا ، هوا و زمين تحت محاصره قرار داده است.
گفتني است که پس از امضاي توافق آشتي ملي ميان دو جنبش فتح و حماس، اداره گذرگاه‌هاي غزه و به ويژه گذرگاه رفح به دولت وفاق ملي فلسطين واگذار شد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 20 بهمن 1396 - 10:14:7