الدیار خبر داد:

بن سلمان فرمان منفجر کردن هواپیمای پادشاه اردن را صادر کرده بود!

چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 10:59:24
بن سلمان فرمان منفجر کردن هواپیمای پادشاه اردن را صادر کرده بود!

بیروت- الکوثر: افشاگری رسانه ها درباره دیدار پرتنش ولیعهد سعودی و پادشاه اردن در ماه دسامبر گذشته همچنان ادامه دارد و در همین راستا نشریه لبنانی الدیار از دستور بن سلمان برای سرنگون کردن هواپیمای عبدالله دوم در آسمان عربستان پس از این دیدار خبرداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الدیار نوشت به دنبال جدال لفظی شدید بین ولیعهد سعودی و ملک عبدالله دوم در خصوص شرکت نکردن اردن در اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول که واکنشی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود، سعودیها تصمیم به قطع روابط اقتصادی با اردن و متوقف کردن کمکهای سالیانه به اردن گرفتند.

این روزنامه لبنانی افزود: بعد از آنکه پادشاه اردن درخواست بن سلمان را برای شرکت نکردن در کنفرانس استانبول و حمایت از موضع ترامپ در مورد قدس نپذیرفت، پادشاه اردن جلسه را بدون دست دادن با بن سلمان ترک کرده و به سمت هواپیمای شخصی اش رفت تا به امان باز گردد. در این زمان، ولیعهد سعودی قصد داشت با شلیک موشک، هواپیمای ملک عبدالله دوم را منفجر کند که افسران ارشد وزارت دفاع عربستان مداخله کردند و مانع از این کار شدند؛ اقدامی که عملی شدن آن به وقوع فاجعه بین عشایر اردن و عربستان منجر می شد.

به نوشت الدیار، پس از بازگشت ملک عبدالله دوم به امان، وی مدیر اطلاعات نظامی خود را به دمشق فرستاد تا پیامی را به بشار اسد برساند، مبنی بر اینکه انبارهای سلاح ارتش اردن همگی در اختیار ارتش سوریه است و سوریه می تواند از این سلاح ها برای محافظت از مرزهای خود با اردن استفاده کند؛ و اردن نیز اماده محافظت از مرزهای مشترک خود با سوریه در برابر نیروهای تکفیری است.

ملک عبدالله همچنین رئیس جمهور سوریه را به امان دعوت کرد که بشار اسد گفت اکنون شرایط برای این سفر فراهم نیست. این ماجرا سبب شد ولیعهد سعودی در صدد کودتا در اردن با کمک برخی اعضای خانواده پادشاهی برآید که دستگاه اطلاعات اردن این توطئه را کشف کرد و به دنبال آن ملک عبدالله چند تن از خویشاوندان نزدیک خود را از سمت های ارشد برکنار کرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 بهمن 1396 - 10:59:12