تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر با آزمایش خون 

شنبه 14 بهمن 1396 - 12:35:12
تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر با آزمایش خون 

تهران- الکوثر: پژوهشگران ژاپنی و آلمانی در یافتند که با انجام یک آزمایش خون ساده می شود بیماری آلزایمر را زود هنگام تشخیص داد . 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تصور کلی آن است که تغییرات مرتبط با آلزایمر در مغز حداقل یک دهه پیش از ظهور علائم بارز آغاز می‌شود. دستاورد محققان، نخستین آزمایش خونی است که با استفاده از نشانگرهای زیستی اتوآنتی‌ بادی، می‌تواند به دقت آلزایمر را در نقطه زود هنگام ‌تری که درمان‌ها می‌توانند در آن موثر باشند، شناسایی کند.
تحقیقات پیشین نشان داده‌اند که چگونه این بیماری در مراحل تکوین خود به ویرانی سیناپس‌های مغزی می‌پردازد که در نهایت منجر به علائمی مانند از دست دادن حافظه و گیجی می‌شود.
محققان  می گویند اگر میزان « پپتید آمیلوئید بتا 42 » در مایع مغزی‌ نخاعی کم باشد فرد ، دارای بیماری آلزایمر تشخیص داده می شود . این پپتید ها در خوشه‌هایی جمع شده و پلاک ‌های آمیلوئید را در مغز ایجاد می‌کنند که به نظر می‌رسد عامل این بیمار باشند.
جمعیت الزایمر اعلام کرد در دنیا 50 میلیون نفر به بیماری آلزایمر مبتلا هستند  و انتظار می رود 131 میلیون نفر تا سال 2050 به آن مبتلا شوند .
این یافته‌ها در نهایت می‌تواند به توسعه یک روش ساده، ارزان و نسبتا کمتر تهاجمی برای تشخیص آلزایمر در مراحل اولیه منجر شود.
تشخیص زود هنگام و مداوای آلزایمر می تواند خدمت بزرگی به جامعه بشری قلمداد شود .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 14 بهمن 1396 - 12:35:3

دسته بندی :