داعش به مغرب رسید

پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 21:38:17
داعش به مغرب رسید

تهران- الکوثر: وزارت کشور مغرب روز پنجشنبه اعلام کرد یک هسته متشکل از هفت عضو وابسته به تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش در شهرهای طنجه (‌شمال ) و مکناس (‌مرکز ) منهدم شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد این مظنونان که برای پیوستن به صفوف یک شاخه داعش تلاش می کردند، به انتشار تبلیغات و طراحی حملات علیه افراد و دارایی های آنها متهم هستند.
این منبع اعلام کرد در عملیاتی که دفتر مرکزی تحقیقات قضایی- یک ساختار ضد تروریستی که در سال 2015 تشکیل شد- انجام داد، تجهیزات الکترونیکی، سلاح سرد و اسنادی که در آنها از تفکر افراطی گری تمجید شده، توقیف شده است.
مغرب که از حملات داعش در امان مانده است، در گذشته هدف حملاتی در دارالبیضا (‌33 کشته در سال 2003 ) و در مراکش (‌17 کشته در سال 2011 ) قرار گرفته بود.
مقامات مغرب اغلب درباره شیوه های مهم مبارزه ضد تروریستی و تلاش های هماهنگ با شرکای اروپایی خود و به ویژه فرانسه تبادل نظر می کنند.
براساس آماری که مطبوعات محلی اعلام کردند در سال 2017، دفتر مرکزی تحقیقات قضایی 9 « هسته تروریستی » را منهدم کرده و 186 تروریست مظنون را کشته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 15:49:32