مقام صهیونیست خواستار حمله نظامی به ایران شد

چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 23:16:9
مقام صهیونیست خواستار حمله نظامی به ایران شد

تهران- الکوثر: یک مقام صهیونیست خواستار حمله نظامی تل آویو به ایران شد و گفت اسرائیل باید طرح جدیدی را در قبال ایران پیش گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم اسرائیل روز چهارشنبه در نشستی که در اندیشکده «امنیت» اسرائیلبرگزار شده بود، گفت تل آویو باید ایران را هدف قرار دهد و از دکترین جدید استفاده کند.

به نوشته پایگاه «المصدر»، وی در این نشست پیشنهاد داد که ضرورت دارد اسرائیل به فوریت راهبرد‌های خود را تغییر داده و ایران را مسئول حمله‌های حزب‌الله و سوریه بداند.

این مقام صهیونیست در ادامه سخنان خود با استفاده از القاب ناشایست گفت: «اسرائیل ۳۰ سال است که پشه‌ها و نه باتلاق، و شاخک‌ها و نه اختاپوس را هدف می‌گیرد.»
بنت که رهبر حزب «خانه یهود» نیز است، ادامه داد: «پیام ما به ایران این است که دوره مصونیت درحالی که شما دیگران و منابع ملی خود را برای آسیب رساندن به اسرائیل اعزام می‌کنید، پایان یافته است.»
وی گفت که باید با راکت‌های شلیک شده از لبنان همانند شلیک راکت‌های ایران رفتار شود و ما منابع و انرژی خود را در نبرد در شهر‌های لبنان هدر ندهیم.
وزیر آموزش اسرائیل اظهار داشت: «ما بیکار نمی‌نشینیم تا شاهد انباشته شدن موشک‌های دقیق لبنانباشیم. بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، حزب الله موشک‌های خود را به شدت افزایش داد و در حال حاضر بیش از ۱۳۰،۰۰۰ راکت دارد و اجازه نخواهیم داد که یک جهش کیفی ایجاد شود. این راهبرد به این معنی است که ایران، نیروی قدس سپاه و کشور‌های میزبان هزینه‌های چنین اقدام‌هایی را پرداخت می‌کنند.»
بنت البته در ادامه گفت که منظورش نبرد مسلحانه با ایران و نیرو‌های قدس سپاه نبوده، اما از طریق نبرد دیپلماتیک، اطلاعاتی، تلاش‌های پیشگیرانه، ابزار‌های فناوری و تحریم‌های اقتصادی و در صورت لزوم موارد دیگر باید با ایران مقابله کرد.
وی در ادامه سخنان خود خواهان تغییر راهبرد‌های تل آویو درباره لبنان و نیرو‌های ایران در سوریه شد و گفت که برخلاف گذشته باید حمله‌های حزب‌الله از لبنان به عنوان «اعلام نبرد علیه اسرائیل» در نظر گرفته شود و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز مسئول اقدام‌های صورت گرفته علیه اسرائیل از داخل قلمروی خود است.
وزیر آموزش اسرائیل با اذعان بر لزوم استفاده اسرائیل از فرصت‌های ایجاد شده در سال‌های گذشته و ادعای این‌که اعراب عملگرا و آمریکا، ایران را مرکز خرابکاری جهان می‌دانند گفت که تل آویو می‌تواند ائتلاف منطقه‌ای ایجاد کند.
بنیت در این زمینه نیز گفت: «معتقدم که اتخاذ دکترین اختاپوسی که هسته اصلی آن نبرد با نیرو‌های قدس سپاه و ایران است ایجاد شود و در عین حال با تضعیف ایران در لبنان، سوریه و غزه این اقدام مانع بروز جنگ یا کوتاه کردن زمان آن در صورت گسترش می‌شود.»
«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل نیز روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران «بزرگترین تهدید در خاورمیانه» است.
به نوشته روزنامه «جرزوالم پست»، یعلون روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت «داعش مهمترین تهدید در خاورمیانه نیست. این‌که ایران به عنوان بخشی از راه حل مقابله با تهدید داعش در نظر گرفته شد، اشتباه فاحشی بود. جهان این امکان را به ایران داد که همزمان با نبرد با داعش در منطقه قدرت گیرد. این کشور برجسته‌ترین تهدید علیه ثبات جهان است.»
وی ادامه داد: بدون حمایت‌های رژیم ایران از حزب‌الله لبنان و تهیه جنگ افزار، موشک و راکت حزب‌الله ناکارآمد است. بدون حمایت ایران از حماس و جهاد اسلامی فلسطین به ویژه در باریکه غزه آن‌ها موفقیتی نخواهند داشت.


چهار شنبه 11 بهمن 1396 - 23:15:57

پربازدیدها