اعتیاد به تلفن شادی را از نوجوانان می گیرد

چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 16:55:24
اعتیاد به تلفن شادی را از نوجوانان می گیرد

تهران- الکوثر: محققان علوم پزشکی و روانشناسی در دانشگاه سان دیه گو در آمریکا اعلام کردند نوجوانان معتاد به تلفن،‌ انسان های ناشادی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر جان ام تووینج و همکارانش می گویند بررسی های آنان نشان می دهد جوانانی و نوجوانانی که به تلفن معتادند کمتر احساس شادی می کنند.

این دانشمندان می گویند نوجوانانی که چشمانشان به صورت عادت به تلفن های همراهشان است به طور واضحی، ناشادتر از دیگر نوجوانانند.

محققان برای بررسی ارتباط بین رضایت از زندگی و چشم دوختن به صفحه گوشی تلفن، با همکاری دانشمندان دانشگاه جورجیا اطلاعات به دست آمده از بر روی بیش از یک میلیون دانش آموز سال های هشتم، دهم و دوازدهم آمریکا را مورد مطالعه قرار دادند.

آنها از دانش آموزان درباره میزان وقتی که برای استفاده از تلفن های همراه، تبلت ها و رایانه ها می گذرانند سئوال کردند و نیز سئوالاتی درباره ارتباطات اجتماعی و میزان احساس خوشحالی و خوشبختی پرسیدند.

محققان دریافتند نوجوانانی که وقت زیادی در برابر صفحه های وسایل دیجیتالی خود می گذرانند و به طور مثال به بازی های رایانه ای می پردازند، از صفحه های اجتماعی استفاده می کنند، پیامک ارسال می کنند و ویدئو چت می کنند کمتر از کسانی که وقت خود را به مسائلی همچون ورزش، خواندن روزنامه و مجله و نیز ارتباطات اجتماعی می گذرانند، احساس شادی و خوشبختی می کنند.

دکتر تووینج بر این باور است که وقت گذاشتن برای نگاه به صفحه مانیتور وسایل دیجیتالی، به جای هر چیزی، ناشادمانی فرد را به دنبال دارد.

به گفته محققان، گرچه این تحقیق نشان نمی دهد که بین این ناشادمانی و استفاده از این وسایل، ارتباط علی و معلولی برقرار است ولی می توان گفت که ناشادمانی به افزایش استفاده از صفحه های اجتماعی منجر نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، محققان می گویند در واقع کودکان امروز که بیش از حد از ارتباطات دیجیتالی استفاده می کنند و به آنها به اصطلاح کودکان Super-Connected Kids می گویند انعطاف کمتری دارند و تحملشان بیشتر است و در عین حال، کمتر احساس خوشبختی و شادی می کنند و به طور کلی، برای رسیدن به سن بلوغ، کاملا ناآماده اند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 16:53:7

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :