شمخانی: ایران درباره توان دفاعی خود هیچ مذاکره ای نمی کند

چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 9:23:57
شمخانی: ایران درباره توان دفاعی خود هیچ مذاکره ای نمی کند

تهران- الکوثر: دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه‌ای تأکید کرد که ایران هیچ‌گونه مذاکره‌ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "علی شمخانی" نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اقدامات اخیر آمریکا برای به‌چالش کشاندن برجام رفتاری غیرقانونی بوده و امکان مذاکره مجدد در مورد این سند کامل و غیر قابل تجزیه، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی توافق برجام را حداقل مطالبات جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق با 1+5 عنوان کرد و با اشاره به کارشکنی آمریکا در اجرای تعهدات برجامی اظهار داشت: در حالی که علی‌رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود، هنوز بخشی از گشایشهای اقتصادی که می‌بایست در چارچوب تعهدات آمریکا و حتی اروپا محقق می‌گردید انجام نشده است، صحبت کردن در مورد بازبینی برجام، بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رییس جمهور آمریکاست.

دریابان شمخانی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملاً بومی و برگرفته از تجربه 8 سال دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایران در تأمین نیازمندیهای اولیه برای دفاع در برابر تجاوز بوده و مسیر تکامل خود را در چارچوب بازدارندگی در برابر تهدیدات با قدرت ادامه خواهد داد.

وی یادآور شد: در چارچوب اجماع کامل مجموعه مسئولین جمهوری اسلامی ایران ما هیچ‌گونه مذاکره‌ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهیم داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص سیاستهای منطقه‌ای کشورمان و راهبردهای آتی ایران تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچ‌گونه مغایرتی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد نداشته و تلاش‌های آمریکا برای تصویرسازی غلط از رفتارهای ثبات‌آفرین جمهوری اسلامی ناشی از شکست واشنگتن و همپیمانان آن در استفاده ابزاری از تروریسم برای تحمیل اراده خود به کشورهای مستقل منطقه است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 4 بهمن 1396 - 8:23:36