آخرین تلاش ها برای حل بحران یمن به روایت ولد الشیخ

دو شنبه 2 بهمن 1396 - 11:52:36
آخرین تلاش ها برای حل بحران یمن به روایت ولد الشیخ

صنعا- الکوثر: نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد طرفهای درگیر در یمن با تلاش ها برای از سرگیری روند سیاسی برای حل بحران این کشور موافقت کرده اند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اسماعیل ولد الشیخ روز دوشنبه در بیانیه ای گفت همه طرفهای درگیر در یمن با تلاش های کنونی برای از سرگیری روند سیاسی به منظور پایان دادن به بحران این کشور موافقت کردند .

گفتگوهای سیاسی میان طرفهای درگیر در یمن با نظارت و میانجی گری سازمان ملل متحد از بیش از یک سال پیش متوقف شده است .
ولد الشیخ این بیانیه را پس از سفر چهار روزه به عربستان سعودی و دیدار با مقامات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و سفرای کشورهای مختلف در یمن صادر کرد .
نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در این بیانیه از همه طرفهای درگیر در یمن خواست تدابیر لازم را برای تضمین ایجاد شرایط مناسب به منظور حضور کامل و با حسن نیت در روند حل سیاسی بحران این کشور اتخاذ کنند.
اسماعیل ولد الشیخ به جزئیات بیشتری درباره زمان و مکان دور بعدی گفتگوهای صلح اشاره ای نکرد .

همچنین بخوانید: 


روند مذاکرات صلح یمن برای حل سیاسی بحران این کشور از یک سال پیش و پس از برگزاری سه دور از این گفتگوها در شهرهای بازل و ژنو سوئیس و پایتخت کویت متوقف شد .
نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در یمن همچنین از اوضاع انسانی در یمن به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد تداوم این وضع در یمن قابل قبول نیست .
اسماعیل ولد الشیخ در ادامه از طرف های مسئول خواست شرایط خطرناک اوضاع بحرانی در یمن را درک کنند و اقدام فوری برای پایان دادن به این وضع انجام دهند .
گفتنی است ماموریت اسماعیل ولد الشیخ به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در یمن فوریه آینده به پایان می رسد و گفته می شود سازمان ملل قصد ندارد ماموریت او را برای شش ماه دیگر تمدید کند. سازمان ملل سپتامبر گذشته ماموریت اسماعیل ولد الشیخ را به مدت شش ماه تمدید کرده بود .


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید

و همچنین بخوانید:

اخبار عربستان

اخبار فلسطین

اخبار سوریه

اخبار بحرین

اخبار عراق

اخبار لبنان

اخبار ایران و جهان


دو شنبه 2 بهمن 1396 - 11:37:26