تشدید اختلاف بین مزدوران در عدن

یک شنبه 1 بهمن 1396 - 21:59:14
تشدید اختلاف بین مزدوران در عدن

صنعا- الکوثر: تشدید اختلاف بین مزدوران وابسته به عربستان سعودی و مزدورانی که از امارات عربی متحده مواجب می‌گیرند موجب شد نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن از فرود بالگرد نظامی اماراتی در فرودگاه بین المللی عدن جلوگیری کنند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابعی در فرودگاه بین المللی عدن گفتند نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به منصور هادی که از عربستان سعودی دستور می‌گیرند عصر یکشنبه به یک بالگرد نیروهای مسلح امارات اجازه ندادند در فرودگاه عدن بر زمین بنشیند. تاکنون مسئولان رسمی درباره علت جلوگیری از فرود این بالگرد اظهار نظر نکرده‌اند. 
شهر عدن بار‌ها شاهد درگیری بین نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به منصور هادی و نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» وابسته به امارات بوده است که فرماندهی آنان را «هانی بن بریک» معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن برعهده دارد. همچنین درگیری‌هایی در این شهر بین نیروهای وابسته به منصور هادی و افراد مسلح حامی شورای انتقالی جنوب یمن روی داده که به دنبال استقلال جنوب یمن است. 
رسانه‌های محلی در ماه اکتبر از استقرار گسترده و غیرمنتظره نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به منصور هادی در فرودگاه عدن خبر دادند که احتمالا در رقابت بین عربستان و امارات برای سیطره بر این بندر راهبردی ریشه دارد. 


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 بهمن 1396 - 21:59:1

دسته بندی :