روشدن دست دخالت‌های‌ آمریکا در انتخابات آینده عراق

شنبه 30 دی 1396 - 15:21:2
روشدن دست دخالت‌های‌ آمریکا در انتخابات آینده عراق

بغداد- الکوثر: یکی از نمایندگان پارلمان عراق هشدار داد که سفارت آمریکا در بغداد تحرکاتی را برای دخالت درباره انتخابات پارلمانی آینده عراق آغاز کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رسانه‌های عراق (واع)، «عواطف نعمه»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، درباره تلاش‌های سفارت آمریکا در عراق برای دخالت در مسئله انتخابات پارلمانی این کشور، که قرار است در ماه مه آینده برگزار شود، هشدار داد. 
وی گفت سفارت آمریکا در بغداد سه مستشار آمریکایی را با ادعای کمک به ستاد برگزاری انتخابات فرستاده است که در واقع زمینه چینی برای دخالت درباره انتخابات عراق بر اساس منافع آمریکاست. 
این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد از بیانیه‌ای که سفارت آمریکا صادر کرد که در آن زمینه را برای دخالت در نتایج انتخابات بر اساس منافع و سیاست‌های آمریکا آماده می‌کند، بوی دخالت در انتخابات عراق استشمام می‌شود. 
وی افزود: ملت عراق امروز درباره حضور تیم‌های نمایندگی سازمان ملل متحد در حوزه‌های انتخابات اظهار نگرانی می‌کنند چه برسد به اینکه آمریکا به‌طور مستقیم افرادی را برای نظارت بر انتخابات بفرستد؟ اجازه دادن به مستشاران آمریکایی برای دخالت در موضوع انتخابات، سبب ایجاد شک و تردید در بی‌طرفی و سلامت انتخابات خواهد شد. 
نماینده پارلمان عراق تاکید کرد اگر دولت عراق مشتاق حفظ بی‌طرفی در انتخابات باشد، باید به صراحت با هرگونه مداخله‌گری بیگانگان در این مسئله مخالفت کند.


شنبه 30 دی 1396 - 15:20:54