خدمات رسانی متنوع آستان قدس رضوی به زائران خارجی

پنج شنبه 28 دی 1396 - 14:15:40
خدمات رسانی متنوع آستان قدس رضوی به زائران خارجی

مشهد- الکوثر: مدیر امور زائران غیرایرانی در آستان قدس رضوی ضمن تشریح خدمات متعددی که آستان قدس در اختیار زائران غیرایرانی قرار می‌دهد تاکید کرد تلاش ما این است که ارتباط خود با زائران خارجی را حتی پس از بازگشت آنان به کشور‌هایشان حفظ کنیم. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین غلامپور در برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر که از مشهد مقدس پخش می‌شود به فعالیت‌های اداره امور زائران غیرایرانی در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: تقریبا پنج سال پیش به علت افزایش شمار زائران و گردشگران آستان قدس رضوی، اداره امور زائران غیرایرانی به مدیریت امور زائران غیرایرانی متشکل از دو اداره مجزا تبدیل شد که هرکدام فعالیت‌های خاص خود را دارند. 

همچنين بخوانيد:

گرویدن به اسلام تحت تاثیر فضای معنوی مرقد امام رضا (ع)

غلامپور افزود: اداره نخست، اداره روابط اسلامی است و فعالیت‌هایش شامل انتشار کتاب‌ها و جزوه‌ها و اعلامیه‌ها به زبان‌های متعدد می‌شود که این کتاب‌ها و جزوه‌ها صرفا برای اهدا کردن به زائران امام رضا (ع) چاپ و تهیه می‌شوند. 
وی گفت: یکی از وظایف و فعالیت‌های این اداره، ادامه دادن به تماس و ارتباط با زائران امام رضا (ع) است و اینطور نیست که ارتباط با زائران پس از پایان زیارت آنان قطع شود بلکه ما از طریق اینترنت و شبکه‌های ارتباط اجتماعی به تماس با آن‌ها ادامه می‌دهیم به عبارت دیگر از نزدیک و دور به آن‌ها خدمات رسانی می‌کنیم. 
غلامپور افزود: اداره دیگر که اداره امور زائران غیر ایرانی است فعالیت‌های متعدد و بخش‌های متنوعی دارد از جمله بخش آموزش، بخش سمینار‌ها و کنفرانس‌ها، بخش مراسم و مناسبات، بخش پذیرش و ارشاد، بخش مسابقات، بخش رسانه‌ها و بخش گردشگران غیرمسلمان که به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند. 
این مسئول آستان قدس رضوی افزود: هر سال حدود ۳۰ گردشگر غیرمسلمان تحت تاثیر فضای معنوی حاکم بر مرقد مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند. 


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 دی 1396 - 14:15:27

پربازدیدها