پیشنهادهای دکتر خرازی برای مقابله با توطئه‌های مداوم رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 27 دی 1396 - 13:21:4
پیشنهادهای دکتر خرازی برای مقابله با توطئه‌های مداوم رژیم صهیونیستی

بیروت- الکوثر: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در همایش ایران و اعراب در بیروت گفت: گرچه حمایت ایران از سوریه و عراق هزینه‌ها و فشارهای سنگینی را برای ایران در برداشت، ولی باید دانست که تحمل این هزینه‌ها و فشارها برای مقابله با اسراییل و سلطه غرب بر منطقه و در دفاع از کشورهای اسلامی بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر سیدکمال خرازی در دومین همایش ایران و اعراب که در بیروت برگزار شد، گفت: متأسفانه امروز با تبانی جدیدی توسط اسراییل و رهبران مرتجع عرب علیه ملت مظلوم فلسطین روبرو هستیم که عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسراییل و اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت اسراییل توسط آمریکا از نتایج آن است. این توطئه جدید به‌منظور تحقیر بیشتر اعراب، به‌خصوص فلسطینیان طراحی شده است و اگر محقق شود اشغال کامل قدس شریف توسط اسراییل قطعی خواهد بود. برای مقابله با این توطئه هم‌اندیشی فرهیختگان عرب و ایران ضروری است.

وی بر این اساس، ترویج دیدگاه راهبردی نسبت به تحولات منطقه، تعیین محورهای راهبردی بحث و گفتگو و آغاز گفتگو بین فرهیختگان ایران و اعراب را به عنوان پیشنهادهایی برای مقابله با توطئه‌های مداوم رژیم صهیونیستی مطرح کرد و به تشریح آن ها پرداخت.

 رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دومین کنفرانس بین المللی اعراب و ایران در بیروت همچنین گفت: ایران هراسی محور اساسی تبلیغات  اسراییل، کشورهای مرتجع عربی و کشورهای غربی به سرگردگی آمریکا قرار گرفت تا بین ایرانیان و اعراب فاصله بیشتری بیاندازند. 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دربخش دیگری از  سخنرانی خود تاکید کرد: مستندات موجود به خوبی نشان می دهند که بیداری اسلامی را عربستان با حمایت از  کودتا در مصر و مداخله نظامی در بحرین و تجاوز به  یمن از مسیر خود خارج ساخت.

وی افزود: در حالی که مردم بحرین و یمن انتظاری جز مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور خود نداشتند و  مصالحه معقول و منطقی حکومتهای آنها با مردم خود می توانست نتایج بسیار متفاوتی را در بر داشته باشد.

خرازی درپایان بابیان اینکه هم ایرانیان و هم اعراب در دهه های گذشته هزینه های سنگینی را در فضای عدم گفت وگو با هم متحمل شده اند، گفت: بیروت همواره محل  تضارب افکار و در عین حال همزیستی اقوام، طوایف و مذاهب با نگرشهای مختلف بوده است و از جامعه  روشنفکری، مطبوعاتی و رسانه ای پرتلاش و پویایی برخوردار است و بستر لازم برای شروع چنین گفت وگوهای راهبردی را در اختیار دارد.

دومین دوره همایش ایران و اعراب به مدت دو روز و با عنوان «به سوی آینده مشترک - امنیت، ثبات و همکاری» از امروز در بیروت آغاز شد. در این نشست، مقامات سیاسی و فرهنگی ایران و جهان عرب حضور دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 27 دی 1396 - 13:20:11