آغاز سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی درتهران

سه شنبه 26 دی 1396 - 9:13:1
آغاز سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی درتهران

تهران- الکوثر: سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این اجلاس که رؤسا، نواب رئیس و نمایندگان 41 کشور اسلامی حضور دارند، علاوره بر رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز سخنرانی خواهد کرد.
روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته جاری نشست های کمیته های دائمی و تخصصی و نیز مجمع عمومی این اجلاس با حضور نمایندگان و کارشناسان عضو سازمان همکاری های اسلامی برگزار شد.
در نشست های تخصصی و کارشناسی و نیز کمیته های اجرایی و عمومی، مباحثی همچون امور سیاسی و روابط خارجی، حقوق بشر، زنان و امور خانواده، امور حقوقی و فرهنگی، گفتگوی تمدن ها و مذاهب، امور اقتصادی و محیط زیست، مشارکت زنان در پارلمان های کشورهای اسلامی و نیز تهیه پیش نویس نهایی کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نمایندگان پارلمان های 41 کشور از آسیا و افریقا در این اجلاس حضور دارند که شامل 12 رئیس مجلس، 9 نایب رئیس و نیز رؤسای هیأت های شرکت کننده و همچنین نمایندگانی از روسیه خواهند بود.
در این نشست رؤسای مجالس مالی، کامرون، افغانستان، گینه بیسائو، عمان، سنگال، الجزایر، ترکیه،لبنان، پاکستان، عراق و موریتانی حضور دارند.
همچنین نواب رؤسای مجالس کشورهای بورکینافاسو، گینه، چاد، نیجر، سودان، اردن، مغرب، مالزی و موزامبیک نیز از اعضای شرکت کننده در سیزدهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی هستند.
این کنفرانس عصر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان خواهد داد.
دوازدهمین دوره این کنفرانس سال پیش در کشور افریقایی مالی برگزار شد.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 26 دی 1396 - 9:9:31