عراق وارد فاز انتخاباتی شد

یک شنبه 24 دی 1396 - 13:54:20
عراق وارد فاز انتخاباتی شد

تهران- الکوثر: انتخابات پارلمانی عراق اردیبهشت ماه 1397 برگزار می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هم اکنون در عراق ثبت‌نام انتخابات پارلمانی ، بابیش از ۳۰ ائتلاف به پایان رسیده و ائتلاف های مهم ثبت نام کرده اند.

«حیدر العبادی» یک ائتلاف انتخاباتی فرا طائفه‌ای با نام «فراکسیون النصر» تشکیل داده و شمار زیادی از نامزدهای انتخاباتی و ائتلاف‌های عراقی از جمله نیروهای داوطلب نبرد با داعش به این فراکسیون می‌پیوندند.

«نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور و دبیرکل حزب «الدعوة» نیز این حزب را برای شرکت در انتخابات آتی، ثبت کرد.

همچنین  «ایاد علاوی» و «سلیم الجبوری» به عنوان رهبران دو حزب «اتحاد القوی العراقیة» و «ائتلاف الوطنیة» برای شرکت در انتخابات آتی عراق تحت فهرستی واحد توافق کردند و بیش از ۲۵ حزب سیاسی به این ائتلاف جدید پیوست.

حزب «جریان ملی حکمت» به رهبری «سید عمار الحکیم» نیز اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی آینده به طور انفرادی و بدون ائتلاف با سایر احزاب سیاسی در انتخابات شرکت خواهد کرد.

ائتلاف «الفتح» نیز به رهبری «هادی العامری» تشکیل شده و اغلب گروه‌های زیرمجموعه «الحشد الشعبی» و ۱۵ حزب سیاسی به آن پیوسته‌اند.

اما سه حزب معارض دولت در منطقه کردستان عراق، «ائتلاف برای عدالت و دموکراسی»، «گوران» و «جماعت اسلامی» نیز برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور، ائتلاف واحدی تشکیل دادند.

 برخی احزاب سنی و برخی احزاب در کردستان عراق خواستار تعویق انتخابات بوده و هستند، اما مسئولان عراقی از جمله حیدر العبادی بارها تأکید کرده‌اند که انتخابات پارلمانی و محلی در موعد خود در ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید


یک شنبه 24 دی 1396 - 13:53:54