خشم عمان از اقدامات عربستان در استان المهره يمن

شنبه 23 دی 1396 - 3:43:41
خشم عمان از اقدامات عربستان در استان المهره يمن

صنعا- الکوثر: اقدامات تحريک آميز عربستان سعودي در استان المهره يمن که با سلطان نشين عمان مرز طولاني دارد و به نوعي حياط خلوت اين کشور به شمار مي رود موجب خشم مقامات عماني شده است.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، المهره از معدود استان هاي يمن است که آتش جنگ در اين کشور به آنجا سرايت نکرده است. امارات متحده عربي از چند ماه پيش تلاش هايي را براي کسب نفوذ در اين استان و خريدن سران قبايل اين استان به بهانه مقابله با قاچاق سلاح براي انصار الله از عمان به داخل يمن آغاز کرد ولي ناکام ماند. اکنون عربستان سعودي با بهره گيري از ارتباطاتش با برخي سران قبايل اين استان تلاش مي کند آنچه را امارات نيمه کاره رها کرد، کامل کند. در اين راستا جمعيت هاي خيريه عربستان در المهره فعال شده اند و با ارائه کمک‌هاي غذايي به ساکنان فقير اين منطقه سعي در جلب حمايت آنان دارند. 
عربستان همچنين يگان هايي از نيروهايش را به بهانه مقابله با قاچاق سلاح براي انصار الله به گذرگاه هاي مرزي استان المهره و فرودگاه اين استان اعزام کرده است و راجح باکريت استاندار المهره با اشاره عربستان، جذب نيرو از بين ساکنان منطقه را براي اجراي برنامه هاي عربستان سعودي آغاز کرده است. تلاش براي افتتاح يک مرکز ديني سلفي- وهابي در شهر الغيظه مرکز استان المهره از ديگر اقدامات عربستان براي تثبيت جاي پاي خود در اين استان است. اين اقدامات موجب خشم مقامات سلطان نشين عمان شده است که نگران از دست دادن نفوذ تاريخي خود در المهره و همچنين تشکيل کانون جديد افراط گرايي در مرزهاي خود هستند.


براي عضويت در کانال تلگرام فارسي شبکه الکوثر اينجا کليک کنيد 


شنبه 23 دی 1396 - 3:43:25