پاسخ ظريف به ترامپ: برجام غيرقابل مذاکره است

شنبه 23 دی 1396 - 1:0:19
پاسخ ظريف به ترامپ: برجام غيرقابل مذاکره است

تهران- الکوثر: دقايقي پس از آن که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا تمديد تعليق تحريم‌هاي مرتبط با برنامه هسته‌اي ايران را اعلام کرد، محمد جواد ظريف تاکيد کرد توافقنامه هسته‌اي غيرقابل مذاکره مجدد است.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، ظريف در يادداشتي در صفحه توييتر خود همچنين بيانيه روز جمعه رئيس جمهور آمريکا درباره برجام را مغاير با بندهاي توافقنامه هسته‌اي دانست و تاکيد کرد آمريکا بايد مانند ايران کاملا به توافقنامه هسته‌اي پايبند باشد. 
در يادداشت ظريف آمده است: «سياست ترامپ و آنچه امروز (جمعه) اعلام کرد تلاشي مايوسانه براي نابود کردن توافقنامه‌اي محکم و چند جانبه و نقض بدخواهانه بندهاي شماره 26 و 28 و 29 آن است. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) غيرقابل مذاکره است». 
ظريف همچنين از آمريکا خواست به جاي تکرار سخنان سابق، خود را به اجراي کامل اين توافقنامه ملزم کند همان طور که ايران چنين مي‌کند. 
شايان ذکر است ترامپ روز جمعه اعلام کرد براي آخرين بار تعليق تحريم‌هاي ايران را تمديد مي‌کند و خواستار پيدا کردن جايگزيني براي توافقنامه هسته‌اي حداکثر تا 120 روز ديگر شد و تهديد کرد در غير اين صورت آمريکا از توافقنامه هسته اي خارج مي‌شود. 


براي عضويت در کانال تلگرام فارسي شبکه الکوثر اينجا کليک کنيد

 


شنبه 23 دی 1396 - 0:59:35