انتقاد شدید سازمان همکاری اسلامی از دولت میانمار

دو شنبه 18 دی 1396 - 12:1:39
انتقاد شدید سازمان همکاری اسلامی از دولت میانمار

تهران- الکوثر: سازمان همکاری اسلامی با ابراز نارضایتی از وضع مسلمانان روهینگیایی در میانمار، از دولت این کشور خواست به خشونت ها علیه آنها پایان دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هیئت دائمی و مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی مراتب نارضایتی شدید خود را از رنج و محنت مسلمانان روهینگیایی در میانمار که همچنان از نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر رنج می برند،‌ اعلام کرد.
این هیئت اعلام کرد: اقلیت روهینگیا در میانمار بدترین نمونه قربانیان پاکسازی نژادی و جنایات ضد بشری هستند.
گزارش هیئت دائمی و مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در پایان سفر سه روزه یک گروه حقیقت یاب به منطقه «بازار کاکس» در بنگلادش صورت گرفت که هدف از این سفر بررسی شرایط مسلمانان روهینگیایی آواره و ارائه گزارشی در این باره بوده است.
با ادامه بی توجهی مقامات میانمار به خواسته های مکرر هیات دائمی و مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی برای دیدار از ایالت راخین،‌ گروه حقیقت یاب این هیئت، برای دیدار با آوارگان روهینگیایی و دستیابی به اطلاعاتی فوری درباره وضع حقوق بشر این منطقه، از منطقه بازار کاکس در بنگلادش دیدن کرد.
آوارگان روهینگیایی دراین دیدار، از نقض حقوق بشر و تبعیض های سازمان یافته و برنامه ریزی شده برای جلوگیری از دستیابی آنها به حقوق مدنی، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی و همچنین خشونت های گسترده از جمله شکنجه، آزار و اذیت جنسی، اعدام های بدون محاکمه بویژه اعدام زنان، کودکان و سالخوردگان خبر دادند.
شاهدان همچنین درباره جزئیات حوادث فجیعی سخن گفتند که از اواخر اوت سال گذشته با آتش زدن صدها روستای روهینگیایی صورت گرفت و در پی آن، هلیکوپترها، غیر نظامیان بیگناه را هدف حملات خود قرار دادند و در نتیجه مجبور شدند برای نجات جان خود از خانه های خود فرار کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 18 دی 1396 - 12:0:16