آموزش تروریست های داعش در پایگاه آمریکا در شهر التنف سوریه

چهار شنبه 6 دی 1396 - 10:30:6
آموزش تروریست های داعش در پایگاه آمریکا در شهر التنف سوریه

دمشق- الکوثر: فرمانده ستاد کل ارتش روسیه روز چهارشنبه گفت: تروریست های داعش در پایگاه نظامی آمریکا واقع در جنوب شرق شهر التنف سوریه آموزش داده می‌شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ژنرال والری گراسیموف در مصاحبه ای با روزنامه کومسومولسکایا پراودا روسیه گفت:«این پایگاه در جنوب سوریه و در داخل منطقه ای به شعاع 55 کیلومتر قرار دارد. این پایگاه در مرز سوریه، اردن و عراق قرار دارد. بر اساس اطلاعات ماهواره ای و فضایی و نیز منابع دیگر، گروه هایی از تروریست ها در این پایگاه مستقر هستند. آنها عملا در آنجا آموزش می بینند.»­


این مقام نظامی ارشد روسیه افزود: گروه های تروریست در اردوگاه الشدادی در شمال شرق سوریه نیز جایی که یک پایگاه نظامی دیگر آمریکا وجود دارد، حضور دارند. این تروریست ها در واقع اعضای داعش هستند ولی این گروها، اسامی مختلفی برای خود دارند.
این ژنرال روس تصریح کرد: هدف این تروریست ها بی ثبات کردن اوضاع است. ما می دانیم که حدود 400 نفر از اردوگاه شدادی عازم التنف شدند. زمانی که نیروهای اصلی داعش شکست خوردند، آنها تلاش کردند با شروع حمله ای از ساحل شرقی رود فرات، اوضاع را بی ثبات کنند ولی متحمل خسارات شدیدی شدند.
بر اساس اعلام این مقام نظامی روس، در شرایط کنونی حدود 750 تروریست در اردوگاه الشدادی و 350 تروریست نیز در التنف حضور دارند.
ژنرال گراسیموف گفت: تاکنون وزارت دفاع آمریکا نتوانسته است درباره ادامه حضور نظامی خود در پایگاه التنف بعد از شکست داعش در سوریه توضیحی ارائه دهد.

وی افزود: تاکنون، توضیحات انها مبهم بوده است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 6 دی 1396 - 10:29:58