روابط دریایی ایران و قطر تسهیل می شود

سه شنبه 5 دی 1396 - 11:8:56
روابط دریایی ایران و قطر  تسهیل می شود

تهران- الکوثر: رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و وزیر حمل و نقل قطر، بر تسهیل روابط دریایی دوجانبه بین ایران و قطر تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در سفر محمد راستاد معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نشست دوجانبه هیئت های ایرانی و قطری با حضور وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی این کشور در دوحه برگزار شد.
در این نشست که با محوریت تسهیل تجارت دریایی از طریق توسعه مناسبات و همکاری های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور برگزار شد، برطرف کردن موانع و مشکلات احتمالی موجود در جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر، گسترش میزان مشارکت و سرمایه گذاری بخش های خصوصی دو کشور در خصوص ایجاد و توسعه صنعت لجستیک و حمل و نقل دریایی میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست همچنین ، دو طرف از حسن روابط موجود و تحکیم بیشتر آن در آینده استتقبال کردند.
در این نشست که در فضایی مثبت و با تأکید بر توسعه مناسبات فیمابین برگزار شد، وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر نیز با تاکید بر برطرف ساختن مشکلات برای تسهیل تجارت میان دو کشور ، به همکاران خود در زیربخش های مختلف وزارت نیز ، دستور تسریع در انجام امور و پیگیری درخواست های خطوط کشتیرانی ، بازرگانان و تجار ایرانی را صادر کرد.
هیات اعزامی ایران نیز ضمن بازدید از بندر " الرویس" و مذاکره با مدیران این بندر در خصوص موضوعات مشترک، از نزدیک نیز با ظرفیت های عملیاتی، نحوه عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای عمدتا ایرانی، زیر ساختها و طرح های توسعه ای آتی این بندر و همچنین بازارچه مرزی احداث شده برای معرفی هرچه بیشتر و فروش محصولات ایرانی آشنا شدند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 5 دی 1396 - 11:8:49

دسته بندی :