روزنامه‌نگار‌ پیشکسوت عرب:

نماینده آمریکا بی‌شرمانه حرف زد و فرار را بر قرار ترجیح داد

جمعه 1 دی 1396 - 11:38:44
نماینده آمریکا بی‌شرمانه حرف زد و فرار را بر قرار ترجیح داد

تهران- الکوثر: نویسنده و روزنامه‌نگار‌ سرشناس عرب با بیان اینکه نیکی هیلی در مجمع عمومی سازمان ملل فرار را بر قرار ترجیح داد نوشت: مواضع نماینده آمریکا و رژیم صهیونیستی اوج وقاحت و بی شرمی بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی «رأی‌ الیوم» و سردبیر پیشین روزنامه «القدس العری» در یادداشتی در این روزنامه درباره رأی‌ قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حمایت از قدس در برابر طرح‌های‌ توطئه‌های‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت: سازمان ملل متحد خریدنی نیست. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور‌ آمریکا با دلارهایش در خریدن کشورهای فقیر و غنی شکست خورد و نیلی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد زودهنگام از داخل آن فرار کرد، زیرا نمی توانست شکست را تحمل کند.

وی نوشت: نماینده رژیم صهیونیستی نیز تنها ماند و جز آمریکا و هشت کشور دیگری کسی نبود در کنار او بایستد. برای دیدن برخی از این کشورها روی نقشه باید از ذره بین استفاده کرد.

بی‌گمان، موضع دو سوم از کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حمایت از قطعنامه‌ای‌ که یهودسازی قدس و انتقال سفارت آمریکا به آنجا را محکوم می‌کند‌، پیروزی بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ روابط بین‌المللی‌ در حمایت از فلسطین است. اما نکته حائز اهمیت تر این است که سیاست باج گیری و قلدرمابانه رئیس‌جمهور‌ آمریکا در برخورد با کشورهای فقیر که آمریکا به آن‌ها‌ کمک مالی می‌کند‌، شکست سختی خورد و آمریکا سیلی محکمی از این کشورها در برابر چشم جهانیان خورد و این در نوع خود بی‌سابقه‌ است که بینی خودکامگی آمریکا را به خاک مالید و پیام محکمی به ترامپ و دولت او داد با این مضمون که جهان می‌تواند‌ به سیاست‌های‌ نژادپرستانه و فریبکارانه آمریکا «نه» بزرگ بگوید.

روزنامه‌نگار‌ پیشکسوت عرب در ادامه افزود: شاید یک یا دو کشور تسلیم فشارها و تهدیدهای آمریکا شدند کشورهایی چون افغانستان و مالی و در نتیجه از حمایت از این قطعنامه عقب‌نشینی‌ کردند، اما باید گفت که این کشورها مستعمره آمریکا هستند و استقلال ندارند و در نتیجه نمی‌توانند از دستورات ارباب قلدر خود خارج شوند.

عطوان افزود: نیکی هیلی نماینده آمریکا که تهدید کرد و عربده کشید و به حاضران در نشست اهانت کرد، اوج وقاحت را به خرج داد و اعلام کرد آمریکا مجانی کمک نخواهد کرد. نماینده اسرائیل اما وقیح تر و بی ادب تر بود که البته،‌ چنین چیزی از او عجیب نیست. او نمایندگان ۱۲۸ کشور را که از قطعنامه قدس حمایت کردند به عروسک‌هایی در دست رهبران فلسطین تشبیه کرد! آیا واقعاً،‌ روسیه، فرانسه، چین و به‌طور‌ کلی ۱۲۸ کشور عروسک های خیمه شب بازی هستند؟

وی نوشت: در بابر این موضع تاریخی و مخالف تهدید و قلدری، ترامپ و دامادش جارید کوشنر به‌همراه‌ دوست صمیمی شان نتانیاهو باید احساس شرم کنند. آن‌ها‌ و هر کسی که از سیاست‌های‌ آن‌ها‌ حمایت می‌کنند‌ از عرصه جهان طرد شده‌اند و این البته، خود درست عبرتی است برای هر کسی که ظلم می‌کند‌ و تکبر در پیش می‌گیرد‌.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 1 دی 1396 - 11:38:27