اختلافات در القاعده بالا گرفت

پنج شنبه 23 آذر 1396 - 21:57:0
اختلافات در القاعده بالا گرفت

تهران - الکوثر: رهبر تروریست های القاعده در سوریه به شدت از ایمن الظواهری رهبر معنوی القاعده انتقاد کرده و گفته است ظواهری فقط بلد است پیام صوتی بدهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پيام صوتی منسوب به «ابو الحارث المصری» از رهبران القاعده سوريه (النصره) سر و صداي بسياري در محافل سلفي جهادي به پا کرده است.

ابوالحارث دراين پيام صوتي رسما ايمن الظواهري رهبرالقاعده را به باد انتقاد گرفته و وي را رهبري خوانده که در گوشه اي پنهان شده و فقط بيانيه و پيام صوتي مي‌دهد. 
ابو الحارث و الظواهري سابقه رفاقتی ديرينه داشتند اما حالا پيام‌های الظواهري عليه ائتلاف تحرير الشام و رهبران جريان القاعده سوريه (ابو محمد جولانی) کار را به جايی رسانده که اين‌چنين از سوی هم‌رزم ديرينه اش مورد انتقاد و تمسخر قرار مي‌گيرد. 
اين اختلاف البته بسيار محل بحث است و مسئله ای نيست که براحتی بتوان از کنار آن گذشت با اين حال اما اکنون سئوالی که ذهن بسياري حتی خود جهادي‌ها را به خود مشغول کرده، اين است که شخصيتي به نام «ابو الحارث المصری» دقيقا چه کسی است؟!

شخصيت اين فرد از همان زمانی که به القاعده پيوست و حتی پس از آنکه به سوريه رفت و وارد «تحرير الشام» شده و به عنوان يکي از بارزترين رهبران اين جريان مطرح شد، همواره مورد ابهام و سئوال بوده است.
پس از ظهور رسانه‌ای، بسياري بر اين باور بودند و هستند که اين شخص همان اسامه قاسم يکی از بنيانگذاران گروه الجهاد در مصر است که در ترور انورسادات رئيس جمهور وقت مصر دست داشته اند و «اسامه قاسم» نقش مفتی شرعی اين گروه را ايفا مي‌کرد.

اولين بار اين نظريه را روزنامه سوري الوطن در مارس 2017 مطرح کرده و البته محافل مصری هم از اين نظريه استقبال کردند. 

اگر اين نظريه درست باشد بايد گفت که ابو الحارث، همان«شيخ اسامه قاسم» است که سال‌ها قبل، پس از ماجرای ترور سادات بازداشت و سپس به 50 سال زندان محکوم مي‌شود. درست 26 سال از حکمش را سپري می‌کند که با تحولات بهار عربی و انقلاب ژوئيه 2011 توسط نيروهاي انقلابي (به روايتي اخوانی‌‌ها) از زندان آزاد می‌شود. 
آنطور که منابع دولتی مصر مي‌گويند وي بعد از سرنگونی دولت مرسي و تنگ شدن عرصه بر اسلامگرايان، به سوريه می‌رود و به جبهه النصرة (شاخه القاعده در سوريه) مي‌پيوندد تا آنجا که پس از فک ارتباط القاعده و جبهه النصره و کمی‌ بعدتر، پس از تشکيل هيئت  تحريرالشام به یکی رهبران بارز اين جريان و به نوعی نزديک‌ترين فرد به ابو محمد الجولانی تبديل می‌‌شود.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 23 آذر 1396 - 21:40:13