مسلمان کسی است که اسلام را قبول دارد..

سه شنبه 21 آذر 1396 - 16:23:22
مسلمان کسی است که اسلام را قبول دارد..

آرینا هاندونو متفکر و فیلسوف مسیحی تازه مسلمان شده می گوید  باید بین کسی که اسلام را پذیرفته و مسلمان شده با کسی که مومن به اسلام است فرق قائل شویم.

تهران- الکوثر:  آرینا هاندونو بانوی تازه مسلمان معتقد است : اسلام  دین رحمت است،رحمتی  برای همه جهان و فراتر از آن. در قرآن هیچ آیه‌ای درباره خشونت وجود ندارد.
هاندونو متفکر و فیلسوف مسیحی  است که تصمیم گرفت تا به مطالعه ادیان به‌خصوص بیشتر از همه دین اسلام  بپردازد تا بتواند در آنها  نقصی پیدا کند و مبارزه بهتری  بتواند داشته باشد. اما سرانجام به‌خاطر منطق قوی‌تراسلام آن را پذیرفت و به آغوش اسلام رفت تا آنجا که حتی به یکی از مدافعان سرسخت دین اسلام تبدیل گردید .

ویبعد از مسلمان شدن‌ به دنبال حمایت از کودکان بی‌خانمان اندونزی فعال شد تا آنها را از دو خطر حفاظت کند‌. یکی از خطر مافیایی که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند تا منافع‌شان تامین شود و دیگری خطر ماموریت‌های میسیونرهای مسیحی که کودکان فقیر را جذب می‌کنند و اصرار دارند تا این ماموریت‌ها بیشتردر اندونزی صورت بگیرد. 

آرینا می گوید : باید بین کسی که اسلام را پذیرفته و مسلمان شده با کسی که مومن به اسلام است فرق قائل شویم و این تفاوت در دو چیز است: مسلمان کسی است که اسلام را قبول دارد اما الزامات دینی مگر مواردی خاص را انجام نمی‌دهد؛ اما مؤمن کسی است که به‌طور مداوم می‌خواهد تمام احکام و قوانین اسلامی را انجام دهد، اما بالاتر از همه، ما باید به دستوارت قرآن عمل کنیم. خداوند در سوره بقره  آیه ۱۲۰ می‌فرماید :«  هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا (بطور کامل تسلیم خواسته ‏های آنها شوی و) از آئین (تحریف یافته) آنان پیروی کنی بگو هدایت تنها هدایت الهی است، و اگر از هوی و هوسهای آنها پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای هیچ سرپرست و یاوری از ناحیه خدا برای تو نخواهد بود. 


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 21 آذر 1396 - 16:22:51

دسته بندی :