ابومازن: تصمیم ترامپ تهدیدی برای امنیت بین‌المللی‌ است

دو شنبه 20 آذر 1396 - 23:4:18
ابومازن: تصمیم ترامپ تهدیدی برای امنیت بین‌المللی‌ است

تهران- الکوثر: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم ترامپ را درباره قدس باطل دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمود عباس اعلام کرد: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و این شهر در برابر هرگونه تلاش برای از بین بردن هویت یا جعل تاریخ آن، مقاوم خواهد ماند.

عباس عباس در پیامی که ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین در مراسم افتتاحیه نشست فوق‌العاده پارلمان عربی در قاهره قرائت کرد، گفت: تصمیم ترامپ تجاوز آشکار به حقوق تاریخی، قانونی و طبیعی ملت فلسطین و هدف قراردادن خواسته‌های مشروع آن‌ها در رسیدن به آزادی و استقلال به شمار می‌رود و این تصمیم به شکلی عامدانه تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق صلح را از بین می‌برد و تندروی را تقویت می‌کند.

وی گفت: تصمیم ترامپ را ادامه اقدامات نژاد پرستانه و استعماری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین دانست و گفت که این امر امنیت و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند.

عباس در سخنانش افزود: این تصمیم خطرناک که با هدف تغییر وضعیت قانونی شهر قدس اتخاذ شده، باطل است و هیچگونه مشروعیتی ندارد، زیرا به منزله نقض خطرناک قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط است و لذا باید فورا لغو شود.

وی اظهار داشت: مخالفت با این تصمیم یا باطل دانستن آن کفایت نمی‌کند و باید با سیاست یهودی‌سازی و جنگ علنی علیه ماهیت فلسطین مقابله کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 آذر 1396 - 23:3:56

دسته بندی :