خطیب مسجدالأقصی: آمریکا به‌مسلمانان اعلان جنگ داد

دو شنبه 20 آذر 1396 - 14:46:38
خطیب مسجدالأقصی:  آمریکا  به‌مسلمانان اعلان جنگ داد

رام الله- الکوثر: خطیب مسجدالاقصی از مسلمانان خواست در برابر اعلان جنگ آمریکا ایستادگی و از قدس دفاع کنند. 

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، «عکرمه صبری» رئیس کمیته عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت کشورش به آنجا اعلان جنگ به شمار می‌رود. 
وی به خبرگزاری آناتولی گفت تظاهرات و اعتراض‌های که اکنون به موجی در سطح جهان تبدیل شده است نشان دهنده این است که قدس تنها متعلق به فلسطینی‌ها نیست بلکه متعلق به مسلمانان است و ترامپ نیز که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت دچار توهم شده است. 
وی از فلسطینی‌ها و ساکنان قدس خواست به هر بهایی که شده است از شهر قدس دفاع کنند و تاکید کرد هیمنه و زورگویی آمریکا چیزی از حقایق را تغییر نخواهد داد. موضع ما برخاسته از ایمان است، زیرا خداوند قدس را به آسمان و مکه مکرمه پیوند زده است و نمی‌توان از آن کوتاه آمد. 
عکرمه صبری تاکید کرد که فرصتی برای مذاکره و طرح موضوع فرایند صلح نیست؛ زیرا آمریکا درباره قدس تصمیم خود را گرفته است و خود در واقع خود را نقض کرد و تصمیم به جنگ گرفت. 
رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته در سخنانی که به صورت زنده از تلویزیون‌ها پخش شد، اعلام کرد که کشورش به‌طور رسمی قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل می‌شناسد و دستور اتخاذ تدابیری انتقال سفارت واشنگتن به این شهر اشغالی را صادر کرد. 
در پی این تصمیم ترامپ، موجی از اعتراض‌ها در کشورهای عربی، اسلامی و غربی به راه افتاد و بسیاری نیز درباره پیامدهای وخیم این اقدام به ترامپ هشدار دادند. 
 


دو شنبه 20 آذر 1396 - 14:46:27