برگزاری مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی

پنج شنبه 16 آذر 1396 - 21:51:15
برگزاری مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی

تهران- الکوثر: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مباحث بسیار مطلوبی در سی و یکمین دوره کنفرانس بین‌الملل وحدت اسلامی مطرح و جمع‌بندی شده است که در قالب کارگروه‌های مختلف این نتایج راهبردی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آیت‌الله محسن اراکی امشب در مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در تالار ابن‌سینا مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور مهمانان کشورهای مختلف در این کنفرانس اظهار کرد: طی این دوره از کنفرانس وحدت مطالب مهمی مطرح شد که امیدواریم بتوانیم از این مطالب در راستای تقویت وحدت اسلامی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: مباحث بسیار مطلوبی در این کنفرانس جمع‌بندی شده است و در قالب کارگروه‌های مختلف نتایج راهبردی و عملیاتی پیگیری می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری نشست ویژه‌ای با حضور شخصیت‌های برجسته سی و یکمین کنفرانس بین‌الملل وحدت اسلامی یاد کرد و افزود: در مورد شرایط کنونی منطقه تصمیم‌گیری‌هایی داشته‌ایم که با استفاده از ظرفیت این شخصیت‌ها اجرایی شدن آنها را دنبال می‌کنیم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل نیزدر مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه وحدت و اخوت از آموزه‌های مهم دین مبین اسلام است، اظهار کرد: وحدت و تفرقه به عنوان یکی از عوامل اساسی مؤثر در اعتلا و انحطاط امت‌ها مطرح است. 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی دوران حساسی را سپری می‌کنند، با وجود علم به اهمیتِ نقش وحدت و تفرقه در تعالی و انحطاط امت‌ها، بنا به دلایل متعدد که عمدتاً ناشی از دو عنصر مهم «غفلت» و «توطئه» است، همچنان گرفتار تفرقه، جدال و اختلاف هستند.

ولایتی همچنین با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: ترامپ بداند که این اقدام، آخرین ضربه به حیات سیاسی ایالات متحده در غرب آسیا و جهان اسلام است و دیری نمی‌گذرد که هیأت حاکمه آمریکا از این اقدام پشیمان خواهد شد؛ زیرا که خشم یک و نیم میلیارد مسلمان را علیه خویش مشتعل خواهد کرد.

ولایتی ادامه داد: طرح‌های ضد ثبات و امنیت، اقدامات بحران‌ساز، تنش‌های قومی، مذهبی و فرقه‌ای و جنگ‌های نیابتی که در سال‌های اخیر در جهان اسلام و منطقه غرب آسیا بروز و ظهور داشته‌اند و چالش‌های عمده‌ای را در پیش‌روی امت اسلام قرار داده‌اند، مسائل تلخ و ناگواری هستند که ریشه آن‌ها را باید در سیاست‌های استکباری، استعماری و استثماری آمریکا پیدا کرد که از جانب آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌شان، عمدتاً در جهت حفظ و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و رونق معاملات تسلیحاتی پیگیری می‌شود.

همچنین ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق در مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم، تصریح کرد: خدا نبی اکرم(ص) را برای رحمت آفریده است. حضرت محمد(ص) سرچشمه عدالت هستند. پیامبر و اهل بیت(ع) الگوی تمامی جهانیان هستند.

وی در ادامه با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران به سبب برگزاری کنفرانس وحدت، عنوان کرد:  باید وحدت را به صورت عملی اجرا کنیم چراکه قرآن کریم بر وحدت میان تمامی امت تأکید می کند و می فرماید از اختلاف و درگیری بپرهیزید و بر ریسمان الهی چنگ بزنید.

جعفری در ادامه با بیان این که امت اسلامی گرفتار چالش های مختلفی است، گفت: انجام ابتکاراتی همانند برگزاری اجلاس وحدت می تواند بر حل این چالش های کمک کند. برای نمونه عده ای خیال می کردند عراق به فراموشی سپرده شده ولی این کشور به سبب خوداتکایی بر دشمنان خود پیروز شد. قبلا در عراق 124 کشور حضور داشتند و این ها آمده بودند تا با عراق مقابله کنند ولی به لطف خدا و فداکاری مردم از کشور خارج شدند. مردم عراق در برابر این شیاطین مقابله کردند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 آذر 1396 - 21:38:31

دسته بندی :