روز شکست فتنه، مهره سعودی سوخت

سه شنبه 14 آذر 1396 - 12:54:53
روز شکست فتنه، مهره سعودی سوخت

تهران - الکوثر: عربستان سعودی و امارات متحده عربی تمام توان خود را به کار گرفتند تا با استفاده از عناصر خودفروخته در داخل یمن، ثبات سیاسی و پیروزی‌های میدانی یمنی‌ها را تحت شعاع قرار داده و از این طریق اهدافی را که بیش از سه سال است از طریق جنگ، خونریزی و محاصره غیرانسانی به دست نیاورده‌اند را جامع عمل بیپوشانند و روند شکست‌های خود را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، درگیری‌ روزهای گذشته در شهرهای یمن میان شبه نظامیان هوادار عبدالله صالح رئیس حزب موتمر (کنگره مردمی) و نیروهای مردمی انصارلله با کشته شدن عبدالله صالح تقریباً به پایان رسیده است تا بار دیگر آرامش به صنعا و دیگر شهرهای آشوب زده مانند محویت و اب وریمه بازگردد.

ونیز بخوانید:

اولین واکنش عربستان به کشته‌شدن صالح

فیلم کشته شدن علی عبدالله صالح

فتنه ای که با طراحی و برنامه‌ریزی بسیار پیچیده از سوی دولت‌های متجاوز و مخالف یمن سعی داشت که با ایجاد اختلاف و در نهایت جنگ داخلی میان نیروهای تشکیل دهنده دولت نجات ملی، مقاومت سه ساله نیروهای یمنی در مواجهه با متجاوزین را از درون نابود کند. در واقع عربستان سعودی و امارات متحده عربی در راس دولت‌های متجاوز تمام توان خود را به کار گرفتند تا با استفاده از عناصر خودفروخته در داخل یمن، ثبات سیاسی و پیروزی‌های میدانی یمنی‌ها را که تاحدود زیادی ناشی از عملکرد عقلانی و منطقی نیروهای مقاومت می‌باشد تحت شعاع قرار داده و از این طریق اهدافی را که بیش از سه سال است از طریق جنگ، خونریزی و محاصره غیرانسانی به دست نیاورده‌اند را جامع عمل بیپوشانند و روند شکست‌های خود را متوقف کنند. با این وجود دسیسه از پیش طراحی شده خارجی که می‌رفت به فتنه ای بزرگ و نقطه انفجار نزدیک شود و هزاران قربانی بگیرد با هوشمندی کمیته‌های مردمی در همان آغاز کار شناسایی و مهار شد.

ماجرا از کشف مقادیر بسیار زیادی از سلاح و مهمات در زیرزمین مسجد عبدالله صالح در صنعا توسط نیروهای وزارت کشور شروع شد. در حالی که نیروهای وزارت کشور و کمیته‌های مردمی در حال آماده‌سازی مسجد برای برگزاری جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) بودند این مهمات کشف شد، اما هنگامی که این نیروها در حال صورت‌برداری از سلاح‌های پنهان شده در زیرزمین مسجد صالح بودند از طرف هواداران وی مورد حمله قرار گرفتند و بدین ترتیب درگیری‌ها آغاز شد. این در حالی است که شواهد و قرائن نشان می‌دهد که نیروهای هوادار صالح زمان آغاز آشوب و فتنه را در ماه فوریه در نظر گرفته بودند و برملا شدن موضوع، آنها را مجبور به آغاز فتنه پیش از موعد مقرر و برنامه‌ریزی شده کرد. بر اساس یافته های وزرات کشور یمن زمان از پیش تعیین شده برای آغاز فتنه در ماه فوریه 2018 یعنی دو ماه دیگر در نظر گرفته شده بود. صدور اعلامیه حمایت از آشوب‌گران از سوی ائتلاف متجاوز به یمن به فاصله اندکی از آغاز درگیری‌ها در واقع تایید کننده آگاهی و اطلاع دولت‌های امارات و عربستان سعودی از طرح و آمادگی آنها برای حمایت بود.

در این شرایط کمیته‌های مردمی که برای آرام کردن اوضاع و دفع فتنه خارجی چاره‌ای جز مقابله با آشوب‌گران نداشتند با هوشمندی شروع به پاکسازی محله‌ها و شهرهای آشوب زده کردند و موفق شدند در همکاری با حزب موتمر و با حداقل تلفات ممکن ثبات را به این مناطق بازگردانند. در همین راستا روز 11 آذر «فارس الصلیحی» از رهبران حزب موتمر با اعلام اینکه چیزی به شکست کلی ائتلاف متجاوز سعودی نمانده است، از پیام رهبر جنبش انصارلله مبنی بر فراخواندن مردم به آرامش و افشای فتنه قدردانی کرد.

اکنون با کشته شدن صالح و معاونش عارف زوکا دبیر کل حزب موتمر که عوامل اصلی اجرای دسیسه خارجی کشورهای متجاوز بودند، عملاً می توان اذعان کرد که خطر بزرگی که در ماه فوریه یمن را تهدید می‌کرد شکست خورد و همچنانکه عبدالملک الحوثی تاکید نمود «توطئه علیه مردم یمن خنثی شد». ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای نیروهای کنگره مردمی تحت رهبری صالح پوشش هوایی ایجاد کرده بود تا نقشه «سقوط صنعا» را عملی کنند. در صورت عملی شدن توطئه و طرح خارجی، هزاران یمنی قتل عام می‌شدند و سرنوشت یمن نیز در جنگ با متجاوزان نامعلوم بود.

اما اکنون که طرح دولت‌های متجاوز نقش بر آب شد تحرکات نظامی سعودی‌ها نشان می‌دهد که آنها برای حملات بسیار سنگین هوایی به صنعا طی روزهای آینده آماده می‌شوند چنانکه طی چند ساعت گذشته هواپیماهای متجاوز سعودی سه بار کاخ ریاست جمهوری صنعا را بمباران کردند. دولت ائتلاف در پی آن هستند تا اولاً از آرام شدن اوضاع توسط کمیته‌های مردمی و نیروهای دولت جلوگیری کرده و مخالفان را به تداوم آشوب ترغیب کنند و ثانیاً در حالی که شکست فتنه با کمترین میزان تلفات و کشته ها همراه بود، سعودی‌ها در پی آن هستند تا با خونریزی و بیشتر کردن تلفات مشروعیت و مقبولیت انصارلله در افکار عمومی یمن را با چالش مواجه کنند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 14 آذر 1396 - 12:54:49

دسته بندی :