سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز آغاز می شود

سه شنبه 14 آذر 1396 - 9:11:43
سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز آغاز می شود

تهران- الکوثر: سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این همایش امسال با عنوان «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» به مدت 3 روز و با حضور500 مهمان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
در این همایش شرکت کنندگان در 6 کمیسیون تخصصی با عناوین «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، « مساعی حمیده» و « تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» به بحث و تبادل نظر می پردازند .
همچنین در حاشیه این همایش نشست « اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «اتحادیه جهانی سادات» و « اتحادیه جهانی زنان مسلمان» برگزار می شود.

درباره کنفرانس

به دنبال اعلام هفته وحدت از سوی جمهوری اسلامی ایران، تصمیم به برگزاری کنفرانس وحدت گرفته شد. تا سال  1369متولی برگزاری این کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی بود و کنفرانس اول تا چهارم را این سازمان برگزار کرد. از سال 1369، هم زمان با تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، این امر بر عهده مجمع، گذاشته شد.

هدف از برگزاری کنفرانس وحدت، ایجاد زمینه های اتحاد و هم بستگی جهان اسلام و هم فکری علما و دانشمندان، جهت نزدیک سازی دیدگاه های علمی و فرهنگی آنان در زمینه های فقهی، اصولی، کلامی، تفسیری و نیز بررسی مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه ی راه حل های مناسب و موضع گیری مشترک در برابر آن است.

میهمانان کنفرانس از میان شخصیت های فرهیخته، وزرای کشورهای اسلامی، علما و مفتیان، اساتید دانشگاه ها و سایر مجامع علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور انتخاب می شوند.

تا کنون صدها متفکر، عالم و مصلح از سراسر جهان و هزاران تن از علما و متفکران شیعه و اهل تسنن از مناطق گوناگون ایران در این کنفرانس شرکت کرده و به ارائه ی مقاله ، سخنرانی و بیان دیدگاه های خود پرداخته اند.

هئیت علمی کنفرانس از بین شخصیت های اندیشمند حوزه و دانشگاه انتخاب می شوند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 14 آذر 1396 - 9:10:56

دسته بندی :