یک عکس ... هزار تفسیر ...

چهار شنبه 8 آذر 1396 - 17:38:26
یک عکس ... هزار تفسیر ...

لبنان سال ۱۹۸۲، یک زن از کنار عواقب قتل عام اردوگاه صبرا و شتیلا می گذرد....

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این جنایت با محاصره ارتش صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون وزیر جنگ وقت رژیم اشغالگر قدس و رافائل ایتان صورت گرفت و در جریان آن 3500 الی 5000 نفر از مجموع 20 هزار ساکن اردوگاه های صبرا و شتیلا به شهادت رسیدند که در میان آنها تعدادی از شهروندان لبنانی نیز دیده می شدند.

این جنایت به دور از چشم رسانه های گروهی صورت گرفت و در جریان آن از تسلیحات نظامی مختلف برای کشتار ساکنان اردوگاه های صبرا و شاتیلا استفاده شد و ارتش صهیونیستی پس از محاصره این اردوگاه ها از منور برای روشن کردن فضا در شب و کشتار بیشتر ساکنان آنها استفاده می کرد.

ارتش صهیونیستی و ارتش لبنان که با طرف صهیونیستی در محاصره این دو اردوگاه همکاری می کرد، صدها نظامی را به بهانه جستجوی مبارزان فلسطینی به منطقه منتقل کردند و این در حالی بود که در این اردوگاه جز زن و کودک و پیرمردان کسی نبود. عناصر مسلح در جریان این عملیات اقدام به کشتار گسترده زنان و کودکان کردند و اکثر اجساد در خیابان ها افتاده بودند. پس از آن تانک های ارتش صهیونیستی برای تخریب کامل این اردوگاه و منازل آوارگان فلسطینی وارد آن شدند تا با یکسان کردن منازل با خاک، آثار جنایت خود را از بین ببرند.

این جنایت به منظور انتقام گیری از فلسطینیانی که طی 3 ماه محاصره در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده بودند، صورت گرفت و در نهایت با تضمین های جامعه بین المللی برای حمایت از ساکنان بی گناه پس از خروج مقاومت فلسطین از بیروت به پایان رسید، اما کشورهای ارائه دهنده این ضمانت ها به تعهدات خود عمل نکردند و ساکنان بی پناه این اردوگاه ها را در برابر جنایت ها تنها گذاشتند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 8 آذر 1396 - 17:38:10