اهمیت فلسطین برای عربستان به روایت مشاور نتانیاهو

چهار شنبه 8 آذر 1396 - 9:21:43
اهمیت فلسطین برای عربستان به روایت مشاور نتانیاهو

تهران- الکوثر: روزنامه تلگراف به نقل از مشاور پیشین امنیت ملی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت : سعودی ها آمادگی دارند تا هرگونه توافق فلسطینی اسرائیلی را به رسمیت بشناسند، حتی اگر آن توافق مورد پذیرش ملت فلسطین نباشد.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مشاور پیشین امنیت ملی بنیامین نتانیاهو گفته است : عربستان فقط به دنبال رابطه و توافق با اسرائیل ضد ایران است و موضوع فلسطینی ها برای آن اهمیتی ندارد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف،یعقوب نیگلYaacov Nagel افزود:عربستان سعودی علاقه زیادی به ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارد و آماده است که هرگونه توافق صلحی را برای منازعه اسرائیلی-فلسطینی امضاء کند و فرقی نمی کند که این توافق تا چه حد برای فلسطینی ها نامطلوب باشد.


نیگل که اوایل سال جاری از مقامش کناره گیری کرد، گفت: ریاض علاقه زیادی به همکاری نزدیک با اسرائیل ضد ایران دارد و فرقی برایش نمی کند که چه توافق صلحی برای موضوع فلسطین و اسرائیل حاصل شود.
وی گفت: عربستان فقط می خواهد بگوید که یک توافق بین اسرائیل و فلسطینی ها بدست آید و آنها توجهی به محتوای آن توافق ندارند.آنها به این موضوع نیاز دارند که بگویند که یک توافق وجود دارد تا بتوانند به طرف مراحل بعدی حرکت کنند.
از نظر نیگل ،مشاور پیشین نتانیاهو،عربستان تحت هدایت محمد بن سلمان ولیعهد جدید به دنبال هرنوع توافق صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها است. بنابراین این موضوع می تواند به منزله پوششی برای عادی سازی روابط با اسرائیل باشد.

این مقام سابق صهیونیست معتقد است که عربستان سعودی تلاش خواهد کرد تا با فشار آوردن بر فلسطینی ها آنها را مجبور به توافق بر سر هرگونه توافق صلح با اسرائیلی ها کند حتی اگر این توافق به مذاق آنها خوش نیاید. دونالد ترامپ هم قرار است که در اوایل سال آینده پیشنهادات صلح خود را ارائه کند.
گزارش های تایید نشده برخی از رسانه ها از این موضوع حکایت داردکه محمد بن سلمان پیش از این اعمال فشارهای خود را بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای موافقت وی با یک طرح صلح با میانجیگری آمریکا آغاز کرده است.
نیگل در این زمینه گفت: من نمی دانم که عربستان سعودی از اهرم لازم برای فشار آوردن بر فلسطینی ها برای حصول توافق برخوردار باشد. من امیدوارم که اینگونه باشد اما من مطمئن نیستم.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 8 آذر 1396 - 9:16:2