توصیف رسانه بیگانه از سردار

دو شنبه 6 آذر 1396 - 18:15:1
توصیف رسانه بیگانه از سردار

تهران- الکوثر: یک خبرگزاری عرب‌زبان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به لحاظ اخلاقی و درایتمندی نظامی، الگوی ممتاز و مایه مباهات و افتخار ایرانی‌هاست تاکید کرد که وی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان در تاریخ معاصر ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «خبرگزاری اسپوتنیک» در گزارشی به شخصیت و موفقیت‌های سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، اشاره و اعلام کرد که وی مایه افتخار و مباهات ایرانی‌هاست.

این خبرگزاری در گزارش خود در این باره اعلام کرد قاسم سلیمانی، ژنرال [سردار] ایرانی است که طی سال های اخیر در سوریه و در زمان مشارکت نیروهای ایرانی در کنار نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی شهرهای مختلف سوریه از دست گروه تروریستی داعش، معروف شد.

این خبرگزاری افزود: ملت ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق، سلیمانی را می شناسد. پس از پایان جنگ، وی فرماندهی یکی از مهم‌ترین تشکیلات نظامی ایران «سپاه قدس» را عهده‌دار شد.

خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه نوشت: ژنرال سلیمانی شهرت جهانی خود را پس از ورود «سپاه قدس» به جنگ سوریه و حضور در کنار جنگ ارتش این کشور علیه داعش کسب کرد. او که اعلام کرد اگر جلوی توسعه تروریست‌های داعش گرفته نشود، منطقه رو به تزلزل خواهد رفت، در سوریه و عراق شهرت یافت.

پس از چند سال از مشارکت سپاه قدس در عملیات های نظامی در سوریه و عراق، در رسانه ها اعلام شد که ژنرال شخصا فرماندهی عملیات‌های نظامی را برعهده می‌گیرد. او در بین جامعه ایران مورد احترام زیادی است. او به ایرانی ها و متحدانش وعده نابودی داعش را ظرف سه ماه داد و توانست با درایت و هوشمندی در فرماندهی خود، به وعده اش عمل کند.

ایرانی ها به ژنرال سلیمانی افتخار می‌کنند. او مایه فخر و مباهات برای همه ایرانی هاست و این به علت نقش اصلی است که او امروز در منطقه ایفا می‌کند. او در آزاد کردن حلب و ساکنان آن از دست تروریست‌ها نقش کلیدی داشت.

همچنین، برای ایرانی ها، ژنرال سلیمانی الگوی ممتاز در زمینه ویژگی های اخلاقی به شمار می‌رود. او از برجسته ترین فرماندهان نظامی و میدانی در تاریخ معاصر ایران است. به گفته کارشناسان نظامی ایران، از مهم‌ترین عملیات هایی که سلیمانی در آن مشارکت کرد، عملیات آزادسازی حلب بود که توانست گروه «جبهه النصره» و «احرار الشام» را نابود کند. او همچنین در آزادسازی شهر «دیرالزور» و «الرقه» در سوریه، و «موصل» در عراق مشارکت داشت.

همچنین، این ژنرال ایرانی در آزاد کردن خلبان روسی که هواپیمایش به دست گروه‌های مسلح در مرز ترکیه و سوریه سقوط کرد، نقش داشت. برخی رسانه ها اعلام کردند که این ژنرال ایرانی در سوریه و عراق بارها هدف حملات تروریستی قرار گرفته و همچنین در عملیات هایی که شخصا فرماندهی آن‌ها را علیه داعش در سوریه و عراق برعهده داشته، بارها زخمی شده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 آذر 1396 - 18:14:53