پژوهشگر اسلامی تشریح کرد:

تجلی وحدت امت اسلامی در نهضت حسینی

یک شنبه 5 آذر 1396 - 12:47:13
تجلی وحدت امت اسلامی در نهضت حسینی

تهران- الکوثر: «سیدمحمد هاشم المدنی» استاد و پژوهشگر علوم اسلامی تاکید کرد برخلاف آنچه که دشمنان در صدد القاء کردن آن هستند، صحابه پیامبر اسلام(ص) همگی در حماسه عاشورا از امام حسین(ع) حمایت کردند و به این ترتیب نهضت حسینی به جلوه گاه وحدت اسلامی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این استاد بزرگ حوزه در برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر گفت: نهضت امام حسین (ع) شاخصی درباره وحدت امت اسلامی به دست می دهد. همواره دشمنان امت اسلامی تلاش کرده اند این گونه القاء کنند که صحابه پیامبر با امام حسین (ع) نبودند در حالی که همه صحابه پیامبر که در زمان قیام عاشورا زنده بودند یا در کنار امام حسین (ع) علیه لشکر یزید جنگیدند یا این که حامی امام حسین (ع) بودند. شما حتی یک صحابی را پیدا نمی کنید که در صف یزید قرار داشته باشد. حتی در مناظره هایی که قبل از قیام امام حسین (ع) صورت گرفت هیچ یک از صحابه از یزید حمایت نکرد.

این استاد حوزه در ادامه گفت: این مسئله نشان می دهد صحابه مشتاق راه راست و هدایت بوده اند و هرجا که راه راست را یافته اند در مسیر آن قرار گرفته اند. آنها اهل بیت پیامبر را رهبران خودشان می دانستند نه این که برخلاف آنچه القاء می شود صحابه در یک سو بودند و امام حسین (ع) در سوی دیگر بود. اهل بیت و صحابه هردو برای خدمت به اسلام تلاش می کردند ولی هرکدام دیدگاه خود را داشتند که ممکن است با دیدگاه طرف مقابل تفاوت هایی داشته باشد ولی هیچ گونه تقابلی بین آنها وجود نداشته است.

پژوهشگر ارشد علوم اسلامی خاطرنشان کرد: نباید این مسئله به جای آن که عامل قدرت و غنای امت اسلامی باشد به عامل تفرقه بین این امت تبدیل شود. دشمنان همین را می خواهند و متاسفانه برخی افراد غافل و نادان نیز در این مسیر قرار گرفته اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 5 آذر 1396 - 12:34:47