ابعاد دیگری از دستورات بن‌سلمان‌ به محمود عباس

شنبه 4 آذر 1396 - 12:38:59
ابعاد دیگری از دستورات بن‌سلمان‌ به محمود عباس

تهران- الکوثر: یک روزنامه عرب‌زبان‌ فاش کرد که ولیعهد عربستان سعودی از محمود عباس درخواست کرده است که از نزدیک شدن حماس به محور مقاومت جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الشرق» قطر به نقل از یک مسئول فلسطینی، که او را مسئول بلندپایه توصیف کرد، فاش کرد که عربستان سعودی به «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پیشنهاد داده است که به شرط صلح طولانی‌مدت‌ و دور کردن حماس از ایران، هزینه‌ها‌ی مالی آشتی را تأمین‌ کند.

بر اساس این پیشنهاد که محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد عربستان سعودی، در سفیر اخیر محمود عباس به ریاض به وی داده است، مصر مسئولیت سیاسی و اجرایی آشتی را عهده‌دار‌ می‌شود‌، در مقابل نوار غزه از رویارویی‌های‌ منطقه کنار نگه داشته شود.

بر اساس این گزارش، محمود عباس در این دیدار،‌ به ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرده است که قدرت آن را ندارد که حماس را از ایران و حزب‌الله‌ دور کند.

در این گزارش فاش شده است که محمود عباس از ولیعهد عربستان سعودی خواسته است که رهبران حماس را به ریاض دعوت کند و خود به‌صورت‌ مستقیم از آن‌ها‌ چنین درخواستی کند، اما بن‌سلمان‌ پاسخ داده است که در شرایط کنونی این امر شدنی نیست.

اخیراً‌، بن‌سلمان‌ محمود عباس را به ریاض احضار کرد و عباس نیز ناچار شد با ناتمام گذاشتن سفر خود به قاهره، عازم ریاض شود.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 4 آذر 1396 - 12:37:49